|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
نعمت زاده افزود: طرح استقرار صنایع دانش بنیان و پیشرفته در مراکز استان‌ ها و تهران به تصویب رسیده است که بستری برای فعالیت ‌های صنایع دانش‌بنیان است و نقش مؤثری در ارتقاء جایگاه این صنایع خواهد داشت.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس تعریف بانک جهانی از اقتصاد دانش بنیان، رتبه ما در جهان ۹۰ و در منطقه ۱۴ است.

 محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه پژوهش، ‌فناوری و فن بازار با اشاره به ضعف های موجود در زمینه تجاری سازی افزود: با وجود تمام پژوهش ‌ها و نیروی انسانی متخصص در بخش صنعت و معدن، هنوز نتوانسته ایم از همه پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم افزایش همکاری صنعت و دانشگاه ادامه داد: در صورتی که صنعت مشارکت و همراهی خود را با دانشگاه و دانشگاهیان کمرنگ کند بیشترین ضرر متوجه خودش خواهد بود و از این رو ضروری است تا در راستای تعامل و ارتباطات هر چه بیشتر این دو تلاش کنیم.

نعمت زاده با اشاره به برخی از اقدامات در خصوص همکاری با صاحبنظران و دانشگاهیان افزود: یکی از اقدامات،‌ اجرای طرح فرصت‌های مطالعاتی است که استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به جای اینکه بخواهند برای استفاده از فرصت مطالعاتی به خارج از کشور بروند، با مراکز تولیدی و صنعتی داخلی همکاری کنند.


وی گفت: دستورالعمل این طرح تدوین شده است تا حضور و نقش مراکز تولیدی و صنعتی و ارتباط با استادان دانشگاه بیشتر شود.


نعمت زاده افزود: یکی دیگر از اقداماتی که درحال انجام مراحل نهایی آن هستیم، اجرای طرح پسادکترای صنعتی است که دستورالعمل آن نیز تهیه شده است.


وی با اشاره به ایجاد شهرک‌ های تخصصی فن آوری در کنار پارک‌های علم و فناوری گفت: در این زمینه نیز چند نمونه فعال در مراکز استان‌ها آغاز به کار کرده‌اند که امیدواریم با همراهی دانشگاه‌ ها توسعه پیدا کند.

نعمت زاده افزود: طرح استقرار صنایع دانش بنیان و پیشرفته در مراکز استان‌ ها و تهران به تصویب رسیده است که بستری برای فعالیت ‌های صنایع دانش‌بنیان است و نقش مؤثری در ارتقاء جایگاه این صنایع خواهد داشت.

وی گفت: سال گذشته بخشنامه ‌ای صادر کردیم تا همه واحدهایی که در پارک علم و فناوری هستند بتوانند از پروانه بهره‌برداری بهره‌مند شوند.


نعمت زاده با اشاره به مشکلات در فضای کسب و کار و وجود بروکراسی ‌های اداری افزود: در این راستا دولت تلاش می‌ کند تا هر چه بیشتر به دنبال رفع چالش ‌ها باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین