|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
با وجود مناطق آزاد حتی می توانیم به جای نفت، محصولات غیر نفتی را به دیگر کشورها صادر کنیم و بدین ترتیب به عنوان یک صدارکننده غیر نفتی نیز در منطقه ظاهر شویم
مسئله مناطق آزاد موضوعی است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار مد نظر قرار گرفته است و حتی برخی اقتصاد دانان معتقدند چنانچه مناطق آزاد در راستای اهداف و وظیفه خود وارد عمل شوند می توانند رونق اقتصادی و خروج از رکود به همراه اشتغال را بری کشور در پی داشته باشند.

نماینده مردم زاهدان اعلام کرد که در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی تصویب شد تا سیستان نیز جزو مناطق آزاد قرار گیرد.

سید باقر حسینی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید بیان کرد : از یک ماه قبل منطقه آزاد سیستان تصویب شد و قرار بود در صحن علنی مطرح شود که تا دیروز این موضوع مطرح نشد.

وی ادامه داد: جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی پیرامون تعیین تکلیف برای مناطق آزاد بود که قرار شد لایحه آن هفته آینده به صحن بیاید که در این راستا آقای ترکان به همراه معاونین خود نیز برای نهایی کردن ان به کمیسیون آمده بودند و این موضوع تصویب شد.

حسینی افزود: از آنجایی که لایحه سیستان و مریوان و بانه هنوز نیامده بود و چنانچه بعد از مطرح شدن این لایحه در صحن مشخص نبود چه زمان فرصت مطرح شدن دوباره ان درمورد منطقه سیستان خواهد شد، نمایندگان سیستان و کردستان در کمیسیون حاضر شدند و از آقای ترکان خواستیم که منطقه سیستان هم همراه مناطق مریوان و جاسک و .... که  پیش از این تصویب شده است هفته اینده به صحن بیاید و در این رابطه تصمیم گیری شود که آنها نیز پذیرفتند و این موضوع تصویب شد.

سید باقر حسینی در پاسخ به این سوال که مناطق آزاد چه تاثیری می تواند برای اقتصاد و برای مردم داشته باشد گفت : منطقه آزاد بیشتر در مورد مناطق مرزی اتفاق می افتد و واقعیت آن است که طی سالهای گذشته مناطق مرزی جزو بی مهری های فراوانی قرار گرفته است که می تواند هم ناشی از دور بودن این مناطق از مرکز و هم ناشی از مشکلاتی باشد که در آن وجود دارد.

وی ادامه داد:  مهمترین مسئله ای که در این مناطق نمود فراوانی دارد معضل بیکاری است؛ برای مثال در همین منطقه سیستان معتقد هستم بیکاری  بالای 60 درصد است و حتی کسبه آن نیز چندان درآمدی ندارند  بنابراین لازم است مناطق مرزی ما، با توجه به این که کشور های دیگر به محصولات ما نیاز دارند تبدیل به مناطق آزاد شوند تا شرایط سرمایه گذاری برای سرمایه گذار فراهم شود؛ در اثر این سرمایه گذاری ها تولید، اشتغال و ... ایجاد می شود و منطقه با یک رونق قابل توجه روبه رو می شود.

حسینی تاکید کرد: با وجود مناطق آزاد حتی می توانیم به جای نفت، محصولات غیر نفتی را به دیگر کشورها صادر کنیم و بدین ترتیب به عنوان یک صادر کننده غیر نفتی نیز در منطقه ظاهر شویم.

وی با بیان اینکه این لایحه قرار است هفته دیگر در مجلس مطح شود بیان کرد: با توجه به نیازهای امروز این لایحه در مجلس تصویب خواهد شد و اکثریت نمایندگان حامی گسترش مناطق آزاد هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین