|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۷۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
وزیر بهداشت کشورمان ضمن استقبال از پیشنهاد همتای ارمنستانی‌ خود مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک میان وزارتخانه‌های دو کشور گفت: انتظار داریم زمینه‌های عملی امضای تفاهم‌نامه تا پایان سال مشخص شود.
دکتر سیدحسن هاشمی در ملاقات با وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به روابط صمیمی بین ایران و ارمنستان گفت: در دولت آقای روحانی با حضور معاون اول رییس جمهور در ایروان سطح همکاری‌ها با این کشور افزایش یافته و امیدواریم با رفع تحریم‌ها علیه ایران شاهد ارتقای جدی در روابط دو کشور باشیم.

وی افزود: شب گذشته درباره زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت صحبت‌های مفصلی با وزیر بهداشت ارمنستان انجام شد و هر دو وزارت بهداشت عزم جدی دارند تا از توانایی‌های خود در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشت، درمان و صنعت دارویی حداکثر استفاده را انجام دهند.

وزیر بهداشت ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر بهداشت ارمنستان مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت بهداشت ایران و ارمنستان افزود: انتظار داریم هرچه سریع‌تر این کارگروه تشکیل شود و با حضور در ایروان و تهران، زمینه‌های عملی امضای تفاهم‌نامه را تا پایان سال مشخص کنیم. بنابراین امیدوارم این سفر برای دو کشور و دو ملت موفقیت‌آمیز باشد و از وزیر بهداشت ارمنستان تقاضا دارم در بهار و تابستان نیز در ایران پذیرایشان باشیم و قدم‌های عملی را در آینده شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، وزیر بهداشت ارمنستان نیز با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در زمینه درمان، سلامت و بهداشت عمومی فعالیت می‌کنند، گفت: تاکید زیادی روی این موضوعات وجود دارد.

وی افزود: تفاهم‌نامه ما با وزارت بهداشت ایران درباره همکاری در زمینه بهداشت عمومی، سلامت عمومی، مبادله کادر پزشکی، تولید دارو، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و تمام زمینه‌های سلامت بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین