|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۷۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
حسینی همچنین بیان کرد : اینکه وزیر امورخارجه، معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در یک همایشی شرکت می کنند این پیام را می تواند برای طرف خارجی داشته باشد که به هر صورت عزم دولت و کشور مبتنی بر حمایت از سرمایه گذاری است؛ لذا این گونه همایش ها لازم و ضروری است.
در آستانه لغو تحریم ها دوازدهیمن همایش پتروشیمی (IPF) برگزار شد؛ همایشی که آن را دروازه حضور سرمایه گذاران خارجی می دانند.

 عضو اتاق بازرگانی ایران در رابطه با این همایش گفت : با توجه به آنکه پیش بینی می شود طی روزهای آینده برجام رسما اجرا شود و تحریم ها عملا لغو شود و بحث انتقال تکنولوژی به  کشور مطرح می‌شود؛ طبیعی است که ما باید طرح ها و پتانسیل ها و و زمینه های همکاری با سرمایه گذاران را به اطلاع آنها برسانیم تا شرکت های خارجی نیز وارد عمل شوند، اطلاعات لازم را کسب کنند و بعد از اجرای برجام و حل شدن مسئله نظام بانکی همکاری ها آغاز شود و آنها وارد بازار شوند. لذا برگزاری چنین همایش هایی در همه زمینه ها لازم است.

حمید حسینی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اظهار داشت : کاری که در زمینه پتروشیمی نفت انجام شد کار بسیار ارزنده ای بود؛ به گونه ای که ما قراردادهای جدید را برای حاضرین توضیح دادیم و فعالیت ها را برای توسعه میادین نفتی به تمام شرکت های داخلی و خارجی از یک سو و از سوی دیگر پروژهای آماده برای فعالیت را به آنها ارائه دادیم و از پتانسیل های موجود در کشور پرده برداری کردیم 

وی ادامه داد: کنفرانسی که برگزار شد بسیار کنفرانس ارزشمندی بود و بیش از 1200 نفر در آن شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صنعت و نفت حساسیت های بسیاری وجود دارد اظهار داشت : در زمینه پتروشیمی محدودیت های کمتری وجود دارد و  دست ها برای فعالیت، مشارکت و سرمایه گذاری چندان بسته نیست و این فضا برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که وارد این میدان شوند و در این زمینه مشارکت داشته باشند.

حسینی همچنین بیان کرد : اینکه وزیر امورخارجه، معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در یک همایشی شرکت می کنند این پیام را می تواند برای طرف خارجی داشته باشد که به هر صورت عزم دولت و کشور مبتنی بر حمایت از سرمایه گذاری است؛ لذا این گونه همایش ها لازم و ضروری است. 

وی در رابطه با استقبال از این کنفرانس گفت : از آنجایی که هر سه سالن کنفرانس مملو از جمعیت بود می توان گفت این همایش توانسته است تاثیرات خود را داشته باشد و این جمعیت در حالی حضور پیدا کرده اند  که کنگره آمریکا اخیرا بحثی را مطرح کرده است که اگر کسی به ایران سفر کند برای بازگشت باید درخواست ویزا کند. 

حمید حسینی در رابطه با کاهش قیمت نفت نیز اظهار داشت : افت قیمت نفت یک اتفاق جهانی است که ربطی به ایران ندارد و مربوط به مازاد عرضه در بازار جهانی می شود 

وی توضیح داد: بحران اقتصادی در جهان موجب شد تا هیچ کشوری حاضر نشود سهمیه بنزین خود را کاهش دهد، لذا عرضه بیش از حد نفت از یک سو و شوکی که بحران مالی چین به اقتصاد جهان وارد ساخت و موجب فرو ریختن 5 میلیون ارزش سهام در دنیا شد از سوی دیگر زمینه ای برای کاهشت قیمت نفت ایجاد کرد و امروز شاهد آن هستیم که قیمت نفت هرروز با کاهش مواجه می شود.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد : مسلم است که این کاهش قیمت بر میزان درآمدهای کشور تاثیر گذار است؛ البته ما سالهاست 75 هزار میلیارد تومان از در آمدهای نفتی است بنابراین دولت حتی با قیمت 30 دلار نیز چندان مشکل در تامین بودجه کشور نخواهد داشت اما اینکه ارز مازادی داشته باشیم برای صندوق ذخیره ارزی احتمالا وجود نخواهد داشت بنابراین نمی توان انتظار داشت که در زمینه عمرانی فعالیت چشمگیری رخ دهد. لذا باید تاکید کرد افت قیمت نفت موجب نخواهد شد که اقتصاد کشور بحرانی شود.

وی با شاره به شرایط اقتصادی پس از جنگ تحمیلی گفت: نباید فراموش کرد سال 68 وقتی جنگ تمام شد کشور یک ویرانه بود، ضمن اینکه ما کمبود برق،آب و نفت داشتیم مضاف بر آنکه  کشور به لحاظ جاده ای و راه های ارتباطی دچار مشکل بود؛ بعد از برقراری آتش بس  ما توانستیم با توسل به بحث سرمایه گذاری های خارجی و تامین مالی و دانش فنی توانستیم از وضعیت بغرنج اقتصادی خارج شویم.

حمید حسینی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کشور و پتانسیل های موجود و همچنین وضعیت اقتصادی دنیا می توان گفت بازار ایران بازاری جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است و حضور هیئت های خارجی نشان می دهد که اینها علاقمند هستند در ایران حضوری فعال داشته باشند لذا آینده را بسیار روشن می بینم و فکر می کنم می توانیم بخش قابل توجهی از این سرمایه ها را جذب کنیم و از این وضعیت رکودی خارج شویم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین