کد خبر: ۷۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
براساس اخبار رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی «زویوزدا»، شمار تظاهرکنندگان به یک هزار نفر می رسید هر چند که برخی رسانه ها تعداد افراد شرکت کننده در تظاهرات را 500 نفر اعلام کردند.
پارلمان اوکراین روز جمعه شاهد زد و خورد شمار زیادی از نمایندگان دو فراکسیون خود بود که در جریان آن به آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین نیز توهین شد.

نخست وزیر اوکراین روز جمعه برای ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت این کشور در پارلمان حضور یافته بود و هنوز چند دقیقه از سخنرانی وی در پارلمان نگذشته بود که یکی از نمایندگان از جناح «پترو پوروشنکو» به نام «اولگ بارنی» به پشت تریبون آمده و یاتسنیوک را بغل کرده و از جایگاه سخنرانی دور کرد.

به دنبال این حادثه شمار زیادی از نمایندگان فراکسیون «جبهه مردمی» که یاتسنیوک رهبری ان را برعهده دارد به سوی جایگاه شتافته و با نماینده ای توهین کننده درگیر شدند و این اقدام به زد و خورد شماری از دو طرف منجر شد.

پس از این حادثه نظم پارلمان به هم خورد و با مداخله و میانجی گری «ولادیمیر گرویسمن» رییس پارلمان درگیری نمایندگان پایان یافت و یاتسنیوک قرائت گزارش خود را نیمه کاره رها و مجلس را ترک کرد.

گفته می شود 70 نفر از نمایندگان پارلمان اوکراین از فراکسیون «باتکیفشینا» (خانه پدری) به رهبری خانم «یولیا تیموشنکو» هم با امضای طوماری خواستار استعفای دولت یاتسنیوک شده بودند.

یاتسنیوک از سیاستمداران غرب گرا و به شدت مخالف روسیه است و بسیاری در اوکراین دولت وی را آلوده به فساد مالی می دانند.

در محوطه مقابل پارلمان اوکراین هم صدها نفر ازمخالفان دولت این کشور امروز بابرپایی تظاهرات استعفای نخست وزیر و دولت این کشور را خواستار شدند.

این تظاهرات از بامداد امروز جمعه درمقابل ساختمان پارلمان اوکراین آغاز شد وچند ساعت ادامه داشت و تظاهر کنندگان خواهان استعفای دولت «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین شدند.
این تظاهرات همزمان با سخنرانی نخست وزیر در پارلمان انجام گرفت که در جریان آن یاتسنیوک گزارشی ازعملکرد دولت اوکراین را در یک سال اخیر قرائت می کرد.

براساس اخبار رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی «زویوزدا»، شمار تظاهرکنندگان به یک هزار نفر می رسید هر چند که برخی رسانه ها تعداد افراد شرکت کننده در تظاهرات را 500 نفر اعلام کردند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با مضمون «دولت استعفا بده» و «یاتسنیوک به دولت تو اعتماد نداریم» در دست داشتند و شعارهایی علیه دولت اوکراین ازجمله «یاتسنیوک فرار کن» و «بایدن یاتسنیوک را همراه خود ببر» و «خواهان استعفای دولت هستیم» سر می دادند.
اعضا وهواداران حزب ملی گرای «آزادی» و شماری از اعضای اتحادیه های صنفی و کارگری در این تظاهرات شرکت داشتند و دهها مامور پلیس و نیروهای امنیتی نیزبا استقرار در برابر ساختمان مجلس مسئولیت حفظ نظم و امنیت این مکان و تظاهرات مقابل آن را برعهده داشتند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین