|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
امام جمعه شهرستان آذرشهر با تاکید بر ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف گفت: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است که نیاز است برای گسترش این سنت نیک بیش از پیش تلاش شود.
حجت الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان آذرشهر از عزاداری باشکوه مردم در طول ماه محرم و صفر تقدیر و تشکر کرد و گفت: بدانید اقامه عزا برای اهل بیت(ع) از بزرگترین عبادات است و داری اجر مضاعف است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در عزای اهل بیت(ع)، گریه کردن و گریاندن پاداش اخروی بزرگی دارد، ادامه داد: هر نوع کمک به اقامه عزا اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع) انسان را مشمول دعای خیر اهل بیت می کند.

امام جمعه آذرشهر در ادامه ضمن گرامیداشت هفته وقف و با تاکید بر اینکه حراست از موقوفات وظیفه ای همگانی است، اظهار داشت: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است که اسلام به آن بسیار تاکید کرده است و در بحث ترویج فرهنگ وقف باید تلاش شود تا موقوفات احیا شوند و نیت های واقفان تامین شود.


حجت الاسلام نورپور در ادامه سالروز شهادت آیت الله دستغیب را تسلیت نیز گفت و توصیه کرد که فرهنگیان و مردم از آثار این عالم وارسته استفاده کنند.

شکست ترکیه در تحرکات اخیر در منطقه حتمی است

امام جمعه شهرستان هشترود نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تحولات منطقه و نقش ترکیه در آن اظهار داشت: شکست ترکیه در تحرکات اخیر در منطقه حتمی است چراکه ترکیه با اقدامات دست به دشمن سازی در منطقه زده است.

حجت الاسلام علی رحیمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ترکیه را در دنیا مطرح کرد، افزود: در دولت قبلی ترکیه با حضور در مذاکرات هسته ای و نشست های مختلف خود را در جهان شناساند و نامی برای خود به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه هم اکنون با این تحرکات می خواهد خود را در دنیا مطرح کند، ادامه داد: ولی با این حال انها به زودی شکست می خورند.


حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اقدامات ترکیه خسارات زیادی برایشان درپی خواهد داشت، ابراز کرد: کارشناسان سیاسی حضور نیروهای ترکیه در عراق را باهدف ایجاد حاشیه امن برای ترانزیت نفت داعش تفسیر می کنند که باید دولتمردان این کشور منطقی تصمیم بگیرند و از این اقدامات دست بکشند.

اردوغان مافیای قاچاق نفت داعش است

وی با تاکید بر اینکه مافیای قاچاق نفت داعش اردوغان و فرزندان او است، گفت: ترکیه اگر این روند را ادامه دهد در مسیر خطرناکی قرار می گیرد و شکست سنگینی می خورد.

حجت الاسلام رحیمی همچنین با تقدیر از حضور پرشور مردم در اربعین حسینی و پیاده‌ روی اربعین اظهار داشت: با اینکه دشمنان تهدیدات بسیاری انجام می دادند ولی مردم کشورمان به صورت میلیونی در این همایش عظیم شرکت کردند و اتحاد شیعیان جهان را نشان دادند.

وی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اسفندماه سال جاری اشاره و تأکید کرد: باید زمینه حضور باشکوه مردم در این انتخابات را فراهم کرد.

امام جمعه شهرستان هشترود به هفته وقف نیز اشاره کرد و گفت: وقف یک صدقه جاریه است و یک سنت اسلامی به شمار می رود که در جامعه اسلامی امروز ما باید بیش از سوابق گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین