|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
گویا با اشاره به وجود سه نوع ویروس آنفلوانزا گفت: این بیماری هر سال همه کشورهای دنیا را بدون استثنا درگیر می کند و امسال ویروس H۱N۱ که بیماری زایی بیشتری دارد در کشور شیوع پیدا کرده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از درگذشت ۴۲ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع H۱N۱ در کشور خبر داد.

محمدمهدی گویا صبح پنجشنبه در شورای سلامت استان کرمان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور گفت: تاکنون ۳۳ نفر در استان کرمان، پنج نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در آبادان، یک نفر در کرج و دو نفر در لرستان در اثر این بیماری جان خو را از دست داده اند.

وی ادامه داد: تمامی این موارد دارای بیماری زمینه ای بودند و تنها به دلیل ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست نداده اند.

گویا با اشاره به وجود سه نوع ویروس آنفلوانزا گفت: این بیماری هر سال همه کشورهای دنیا را بدون استثنا درگیر می کند و امسال ویروس H۱N۱ که بیماری زایی بیشتری دارد در کشور شیوع پیدا کرده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: آنچه که در استان کرمان اتفاق افتاده قابل انتظار بود و باید این تعداد افراد مبتلا می شدند. آنفلوانزا با اقداماتی که صورت گرفت به بهترین شکل کنترل شده و به عنوان کارشناس شاهد تلاش بی وقفه پزشکان و کادر درمانی بودم.

گویا با اشاره به اینکه تمامی فوت شدگان دارای بیماری زمینه ای بودند، افزود: پیش بینی می شد در این زمستان ۶۰۰ هزار نفر به آنفلوانز مبتلا شوند و انتظار داشتیم تنها یک درصد از افراد مبتلا معادل شش هزار نفر جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق با وقوع موج اول این بیماری رخ نداده نشان از هوشیاری و بیدار بودن نظام سلامت دارد که به موقع توانسته است بیماری را کنترل کند و از نظر کارشناسی تعداد مبتلایان و فوت شدگان بسیار کمتر آنچه که باید باشد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شیوع بیماری آنفلوانزا رخدادی جدید نیست، افزود: در حال حاضر شاهد روند کاهنده بیماری در برخی شهرستان های استان هستیم.

علی اکبر حق دوست ادامه داد: امیدواریم این روند کاهنده در شهر کرمان نیز رخ دهد و در روزهای تعطیل شاهد برقراری آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین