|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
پزشک و پرستاری که بخیه کودک را کشیده اند قطعا متخلف بوده اند اما بحث این است که مسئولین بیمارستان باید نظارت بر زیر مجموعه خود داشته باشند و اصل بر این است که اگر کسی در یک مجموعه ای تخلف می کند قطعا مسئولین آن مجموعه نیز مقصر هستند
چندی پیش در یکی از بیمارستان های شهرستان خمینی شهر در استان اصفهان اتفاق عجیب و دور از اخلاقی رخ داد؛ بخیه چانه پسربچه ای 4 ساله به علت نداشتن پول کشیده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، رفتار دور از شان و سوگند یاد شده پزشک معالج و پرستار واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت و نهایتا تصمیم بر این شد که  متخلفین مجازات شوند.

 سوالی که باقی می ماند آن است که آیا متخلفین اساسا بدون اجازه مسئولین بیمارستان اجازه چنین کاری داشته اند ؟  پزشک و پرستاری که یک حقوق ثابت دریافت می کند اصرار برای گرفتن پول آن هم تا سر حد کشیدن بخیه چه لزومی می تواند داشته باشد؟!



در این راستا حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : پزشک و پرستاری که بخیه کودک را کشیده اند قطعا متخلف بوده اند اما بحث این است که مسئولین بیمارستان باید نظارت بر زیر مجموعه خود داشته باشند و اصل بر این است که اگر کسی در یک مجموعه ای تخلف می کند قطعا مسئولین آن مجموعه نیز مقصر هستند.

وی ادامه با تاکید بر غیر اخلاقی بودن عمل انجام شده بیان کرد : علاوه بر انکه این عمل خلاف سوگندی بوده است که پزشک یاد کرده است، ما در این زمینه نیز بخش نامه داریم و به همه بیمارستان ها و مراکز پزشکی اعلام کرده ایم که در قبال بیماران اورژانس، حتی بیمارستان های خصوصی، موظفند تمام خدمات را انجام دهند و بعد از اتمام کار از بیمار در خواست وجه کنند

شهریاری افزود: حال اگر  بیماری پول نداشته باشد وظیفه پزشک و پرستار گرفتن پول از بیمار نیست بلکه وظیفه آنها این بوده است که خدمات خود را انجام دهند و بخش مالی را به بیمارستان محول کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت در پاسخ به این سوال که پرستار و پزشک یک حقوق ثابت دارند و برای آنها پول دادن یا ندادن کودک فرقی نمی کردو شاید این درخواست مسئولین بیمارستان بوده است که چنین اقدامی صورت بگیرد گفت : نه به هر حال برای آنها فرق می کرده است چون به هر صورت این احساس وجود داشته است که اگر آنها تعرفه را ننویسند و وجه را نگیرند سهم خود نیز در این میان از بین می رود و این احساس برای پزشکی که جوان است و در حال گذراندن طرح می باشد بسیار خطرناک است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آنکه ممکن است اتفاقات مشابه رخ دهد و هیچ کس مطلع نشود گفت : امروز دیگر نمی توان چنین ادعایی داشت، چرا که به واسطه وجود شبکه های اجتماعی کوچکترین خبر پنهان نمی ماند . شاید برخی ایراد بگیرند که شبکه های اجتماعی در بردارنده برخی موارد خلاف اخلاق است اما از این نظر که به واسطه شبکه های اجتماعی فعال هیچ چیز پوشیده نمی ماند، بسیار مفید هستند.

وی ادامه داد: مسئولین باید بدانند که اولا خداوند ناظر به تمام کردار همه ما هست حال اگر برخی ترس از خدا ندارند بدانند که شرایط با 20 سال پیش فرق دارد و امروز تنها چند ثانیه کافی است که اخبار به تمام دنیا مخابره شود و به واسطه وجود شبکه های اجتماعی  هیچ  تخلف مخفی نمی ماند.

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت : نباید فراموش کرد جامعه پزشکی جامعه خدومی است و در تمام صنوف نیز ممکن است چند نفر متخلف هم وجود داشته باشد و این بدان نیست که همه مثل هم هستنند؛ چه بسیار پزشکانی داریم که نه تنها ویزیت نمی گیرند حتی ممکن است داروی بیمار را از جیب خود پرداخت کنند اما به هر حال لازم است با متخلف بر خورد شود .

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین بیمارستان نیز تخلف کرده اند گفت : لازم است مسئولین بیمارستان نیز به دلیل کوتاهی که داشتند در این زمینه نظارت پاسخگو باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین