|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
در پی توافق همکاری بین دانشگاه موناش و هیموکینسیس پتی ال تی دی، یک تحول نوینی در بخش سلامت جهان به وجود آمده است.
محققان استرالیایی کاغذی اختراع کرده‌اند که می‌تواند در مدت زمان یک دقیقه گروه خونی افراد را تعیین نماید.

 در پی توافق همکاری بین دانشگاه موناش و هیموکینسیس پتی ال تی دی، یک تحول نوینی در بخش سلامت جهان به وجود آمده است.

تحول گفته شده اختراع کاغذی است که می‌تواند در مدت زمان یک دقیقه گروه خونی افراد را تعیین نماید. همچنین هزینه اندکی برای تهیه این کاغذ لازم است و محققان نام GLIF یا همان Group Legible Immunohematology Format را برای آن گذاشته‌اند.



کاغذ GLIF می‌تواند با سرعت زیاد و با هزینه اندکی و بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی، افراد متخصص و نسخه‌هایی که نیاز به تفسیر دارند گروه خونی افراد را تعیین نماید و در مدت زمان یک دقیقه نتیجه مکتوب را به کاربران نشان دهد.

همچنین به گفته محققان طراح، این کاغذ می‌تواند در هر مکانی و برای هر فردی مورد استفاده قرار گیرد و حتی می‌توان با هزینه پایینی آن را در اختیار کشورهای در حال رشد، و همچنین برای حوادث چند ترومایی مورد استفاده قرار داد.

GLIF هزینه بسیار اندکی برای تهیه لازم دارد (تن‌ها یک کاغذ)؛ هزینه اندکی برای راه اندازی لازم دارد و همچنین دستورات کاربردی ساده و ایمنی نیز برای استفاده نیازمند است.

پروفسور گیل گارنیردر دانشگاه موناس استرالیا می‌گوید: «محصول این تکنولوژی انقلابی، ارزان، ساده، سریع و بسیار موثر‌تر از فرایندهای موجود تعیین گروه خونی می‌باشد که نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی، تیوب‌های آزمایش، افراد متخصص و کارکنان زیادی است و همچنین زمان زیادی (چند روز) نیاز دارد تا نتیجه را در دسترس مراجعان قرار دهد. این در حالی است که GLIFتمام این فرایند‌ها را در یک دقیقه انجام می‌دهد و نتیجه را به مراجعه کننده گزارش می‌دهد».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین