|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
سردار محمد شرفی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدان بابیان اینکه پلیس پیشگیری دو هدف کلان را دنبال می‌کند، اظهار داشت: این اهداف در برنامه ششم توسعه نیز دنبال می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در خصوص کنترل اسباب‌بازی و عروسک های سوغاتی زائران اربعین دو هزار و ۸۰۰ مورد عروسک کنترل شد که هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشت.

 سردار محمد شرفی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدان بابیان اینکه پلیس پیشگیری دو هدف کلان را دنبال می‌کند، اظهار داشت: این اهداف در برنامه ششم توسعه نیز دنبال می‌شود.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: تأمین نظم و امنیت هوشمندانه و توسعه خدمات انتظامی و قضایی برای مردم از اهداف پلیس پیشگیری است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی در همه زمینه‌ها ازجمله اهداف بوده است، اظهار داشت: توسعه پرونده‌های الکترونیکی از برنامه‌های پلیس پیشگیری بوده است.

سردار شرفی بابیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار پرونده الکترونیکی در کشور مبادله شده است، عنوان کرد: پرونده‌های الکترونیکی مورد استقبال پلیس قرارگرفته و از طرفی دستگاه قضایی نیز زیرساخت‌ها را آماده می‌کند و همکاری لازم را با پلیس دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن تمام پرونده‌ها در کلانتری‌ها در طول برنامه ششم توسعه از اهداف پلیس است، بیان داشت: همه کلانتری‌های مراکز استان‌ها مجهز به سیستم پرونده الکترونیکی هستند و از سویی با راه‌اندازی شبکه عدالت در دستگاه قضایی این سیستم کمک زیادی به دستگاه قضایی می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌های پلیس در عرصه‌های مختلف پیش خواهیم رفت، افزود درزمینهٔ ایجاد امنیت نیز توسعه مشارکت‌های مردمی ازجمله اهداف بوده است و می‌دانیم که امنیت پایدار زمانی به وجود خواهد آمد که مردم در ایجاد امنیت مشارکت کنند.

سردار شرفی استفاده از پلیس افتخاری در عرصه‌های مختلف و ایجاد نظم و امنیت را از برنامه‌های افزایش مشارکت مردمی عنوان کرد و گفت: توسعه نگهبان محله نیز از دیگر برنامه‌ها بوده است که در این راستا نگهبان محله در مراکز تجاری و محلات به‌کارگیری می‌شوند و هدف افزایش نگهبانان محله تا ۱۵۰ هزار نفر در کشور است.

وی از توسعه یگان‌های حفاظت از تأسیسات سازمان دولتی خبر داد و بیان کرد: یگان‌های حفاظت از تأسیسات دولتی در تأمین امنیت مؤثر هستند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بابیان اینکه برای تجهیز و تقویت توان و تحرک پلیس برنامه داریم، بیان کرد: تجمیع بانک اطلاعاتی برای افراد در تشخیص هویت افراد مؤثر است و در این زمینه توانمندی پلیس افزایش می‌یابد.

سردار شرفی یکی از اهداف پلیس پیشگیری را کمک به سیستم قضایی و تشکیل بهینه پرونده و تلاش در راستای اجرای بهتر احکام قضایی در همه کشور عنوان کرد و گفت: طی هشت ماه نخست سال ۳۲ درصد افزایش اجرای احکام قضایی در کشور وجود داشته و ۳۴ درصد هم خدمات قضایی افزایش‌یافته است.

وی به مأموریت تأمین امنیت در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: باوجود تعدد بالای افراد در سفر به عراق هیچ مشکلی برای زائران پیش نیامد و در خصوص کنترل اسباب‌بازی و عروسک نیز دو هزار و ۸۰۰ مورد عروسک کنترل شد که هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه سخنان خود از مردم استان همدان برای مهمان‌نوازی در خصوص زائران حسینی تشکر کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای توسعه امنیت در استان همدان بالا بوده به‌طوری‌که شاهد کاهش ۲۲ درصدی سرقت در استان همدان هستیم درحالی‌که این کاهش در کشور هفت درصد بوده است.

سردار شرفی اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد جرائم خشن در استان همدان مهارشده درحالی‌که این شاخص در کشور دو درصد بوده و این مهم نشانگر مشارکت مردم استان همدان در پیشگیری از وقوع جرم است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین