»
کد خبر: ۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
سفیر ونزوئلا در تهران با تاکید بر این که اکنون زمان دیپلماسی فرا رسیده است، گفت: مطمئنا رهبری ایران نیز دستورات لازم را به هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 داده است.

آمن هوتپ زامبرانو، سفیر ونزوئلا در تهران درباره مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت: ایران انعطاف‌پذیری بسیاری از آغاز مذاکرات تاکنون از خود در این باره نشان داده است که به گفته رهبری ایران همان نرمش قهرمانانه است.

او با اشاره به این که ایران در مذاکرات از هوش و ذکاوت خود استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو 1+5 نمی‌توانند علیه ایران باشند. اکنون سیاست مهمی در حال اجراست که به نفع ایران است. توسعه‌ها و پیشرفت‌هایی که ایران تاکنون داشته بر مذاکرات تاثیر مثبتی داشته است.

سفیر ونزوئلا در تهران ادامه داد: مذاکره شش کشور در مقابل تنها یک کشور یعنی ایران، موازنه‌ درستی نیست و اطمینان دارم که ایران از حقوق مشروع خود مبنی بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی دست بر نداشته و دفاع خواهد کرد. امیدوارم مذاکرات اخیر برای ایران نتیجه‌بخش باشد.

وی افزود: آمریکا باید تحریم‌های یک‌جانبه را علیه ایران کنار بگذارد زیرا حق اعمال چنین تحریم‌هایی را ندارد. آمریکا اکنون 50 سال است که کوبا یکی از کشورهای آمریکای لاتین را تحریم کرده و تلاش می‌کند تحت سلطه خود قرار دهد. آمریکا به هیچ چیزی احترام نمی‌گذارد. کشورهای 1+5 باید هوشیار و خوشحال باشند که ایران موافق با گفت‌وگو است و می‌خواهد که مشکلات از طریق مذاکرات حل شود.

زامبرانو گفت: اکنون زمان دیپلماسی فرا رسیده است. دیپلماسی که باید آن را پیش برد تا ببینیم آیا می‌توان باب‌های جدیدی را در این مسیر باز کرد.

وی با اشاره به سخنرانی‌ها و دیدارهای مقامات ایرانی در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اضافه کرد: ایران نشان داد که هر کاری انجام می‌دهد تا سیاست خارجی مورد نظر خود را به مرحله اجرا برساند ولی ایالات متحده در این مدت خلاقیتی از خود نشان نداده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین