کد خبر: ۷۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
مرادي تاکيد کرد: شرايط جوي به وجود آمده هيچ تغييري در انجام پروازهاي عبوري از آسمان ايران ايجاد نکرد.
مديرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاههاي کشور با اشاره به بارش‌هاي اخير و تعليق و تاخير پروازها در دو فرودگاه مهرآباد و امام (ره) گفت: هم اکنون مشکل کاهش ديد افقي برطرف شده و وضعيت پروازها به حالت عادي درآمده است.

ابراهيم مرادي گفت : از حدود ساعت 3:30بامداد امروز تمام پروازهاي دو فرودگاه مهرآباد و امام خميني به دليل کاهش ديد افقي به حال تعليق درآمد و 10 پرواز از استانبول به مقصد فرودگاه بين‌المللي امام (ره) به دليل شرايط نامساعد جوي در اين فرودگاه به سمت فرودگاه‌هاي تبريز و اصفهان تغيير مسير داد.


مديرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاههاي کشور با بيان اينکه انجام بموقع پروازها به شرايط جوي فرودگاه‌هاي مقصد بستگي دارد ، از بهبود شرايط جوي براي انجام پرواز در دو فرودگاه مهرآباد و امام خبرداد افزود: ديد افقي استاندارد براي نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد 800 متر است اما اين ميزان به 200 متر کاهش يافت که اين امر موجب تاخير بسياري از پروازهاي دو فرودگاه شد. البته از حدود ساعت 8:30 دقيقه صبح امروز وضعيت پروازها به حالت عادي درآمد و پروازهاي ورودي و خروجي هر دو فرودگاه در حال انجام است و اگر از الان تأخيري در پروازها رخ دهد به دليل عمليات يخ‌زدايي (Deicing) هواپيماست.


مديرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاههاي کشور درباره تاخيرهاي مکرر پروازهاي عتبات نيز گفت: به دليل بازگشت زائران ايراني و خارجي از عتبات عاليات ترافيک پروازي در اين فرودگاه بسيار بالا است و محدوديت‌هاي اين فرودگاه موجب تاخير در برخي پروازهاي ورودي و خروجي از فرودگاه نجف شده است به طوري که در دو شب گذشته دو پرواز شرکت‌هاي هواپيمايي ايراني به دليل محدوديت پروازي فرودگاه نجف حدود دو ساعت در فضاي کشور عراق منتظر مجوز فرود در اين فرودگاه بودند که در اين شرايط با کمبود سوخت مواجه شدند و براي سوخت‌گيري به فرودگاه کرمانشاه تغيير مسير دادند.


مرادي تاکيد کرد: شرايط جوي به وجود آمده هيچ تغييري در انجام پروازهاي عبوري از آسمان ايران ايجاد نکرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین