کد خبر: ۷۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
هرچند آمد و شد های ظریف به بهارستان بعد از تصویب برجام کمی کم رنگ شده است اما فراموش نشده بر همین اساس فردا وزیر امور خارجه قرار است به بهارستان بیاید تا این بار به سوالی جدا از جنس دلواپسی پاسخ دهد
هرچند آمد و شد های ظریف به بهارستان بعد از تصویب برجام کمی کم رنگ شده است اما فراموش نشده بر همین اساس فردا وزیر امور خارجه قرار است  به بهارستان بیاید تا این بار به سوالی جدا از جنس دلواپسی پاسخ دهد. 

محمد جواد ظریف قرار است فردا در صحن علنی مجلس به سوال نماینده کرمان در رابطه با موضوع دیپلماسی اقتصادی پاسخ بدهد، سوالی که پیش از این نیز یک بار دیگر از وزیر خارجه پرسیده شده بود و ظریف در رابطه با آن توضیحاتی ارائه داده بود. 

نماینده مردم کرمان در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در این راستا بیان کرد: با توجه به  شرایط خاصی که در اقتصاد کشور داریم به نظر می رسد جایگاه سفرا و مجموعه وزارت خارجه به عنوان پیشقراولان عرصه سیاست خارجی کشور در موضوع کاهش مشکلات اقتصادی کشور بسیار کمرنگ است.

محمد رضا پور ابراهیمی ادامه داد : لازم است وزارت خارجه همچون دیگر کشورها در زمینه اقتصادی نیز فعال شود و زمینه ساز فعالیت هایی شود که اقتصاد کشور را پویا تر کند.

 پور ابراهیمی با اشاره به این نکته که مشکل وزارت در این زمینه ساختاریست و مربوط به این دولت نیست اظهار داشت : به نظر می رسد وزارت خارجه نیازمند تحولاتی در این عرصه باشد.

وی خاطر نشان کرد: سوال ما این است که چرا سفرای ما به همه مسایل آشنایی دارند به جز مباحث اقتصادی.این در حالی است که امروز اولویت اصلی ما باید کمک سفرا به اقتصاد کشور باشد.

پورابراهیمی با تاکید بر ضرورت توانمندی اقتصادی سفرا به جزتوانمندی سیاسی گفت: از جمله اقداماتی که می توانند سفرا در خارج از کشور انجام دهند موضوع تسهیل سرمایه گذاری خارجی درایران است.

اولویت وزارت خارجه 

این سوال در حالی مطرح می شود که پیش از این محمد جواد ظریف در این رابطه بیان کرده بود که دیپلماسی اقتصادی از اولویت های وزارت خارجه است.

مهرماه سال جاری محمد جواد ظریف درباره برنامه های وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: توجه به موضوع دیپلماسی اقتصادی از اولویت های وزارت خارجه است.

ظریف حتی به این موضوع نیز اشاره کرده بود که به تمامی سفرا اعلام کرده ایم از ملاک ها برای ارزیابی عملکرد سفرا، میزان خدمت و موفقیت آنان درکمک به توسعه کشور و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

ظریف درباره هماهنگی های وزارتخانه متبوعش با وزارت اقتصاد نیز گفته بود: وزارت خارجه با تمامی وزارتخانه ها بصورت هماهنگ عمل خواهد کرد به دلیل اینکه وظیفه ما، انجام هماهنگی های خارجی وزارتخانه های کشور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین