|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
ابوذر ندیمی ادامه داد : احکام دائمی بودجه، متمم بودجه بود یعنی اگر آن تصویب بشود تنها چند اعداد و ارقام است که باید در بودجه جایگزین شود. در این شرایط این سوال مطرح می شود که آنهایی که امروز اعتراض می کنند آیا به احکام دائمی بودجه رای داده اند؟!
طبق قانون 15 آذر زمانی است که دولت موظف است لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند. در حالی که امروز موعد مقرر برای ارائه بودجه است برخی لب به انتقاد باز کرده اند که چرا دولت هنوز خبری از لایحه بودجه نیست.

نماینده لاهیجان در این راستا به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : آنهایی که انتقاد می کنند چرا دولت بودجه را به مجلس نیاورده است ابتدا باید به این سوال پاسخ دهند که چرا دو فوریت احکام دائمی بودجه را تصویب نکردند؟!


ابوذر ندیمی ادامه داد : احکام دائمی بودجه، متمم بودجه بود  یعنی اگر آن تصویب بشود تنها چند اعداد و ارقام است که باید در بودجه جایگزین شود. در این شرایط  این  سوال مطرح می شود که آنهایی که امروز اعتراض می کنند آیا به احکام دائمی بودجه رای داده اند؟!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نکته ای که نباید فراموش شود آن است که به هیچ عنوان بودجه تاخیر ندارد، چرا که اگر قرار بود بودجه بدون برنامه ارائه شود که در این صورت همین فردا قابل ارسال است،اما از آنجایی که  قرار است برنامه نیز همراه با بودجه ارائه شود، دولت قبول کرده است یکی دو هفته بودجه را عقب بیاندازد تا برنامه ششم توسعه را هم به مجلس بیاورد که در این صورت تاخیر در ارائه بودجه کاملا توجیه پیدا می کند.

ندیمی خاطر نشان کرد : نباید فراموش کرد بودجه امسال اساسا زمان لازم ندارد چرا که بودجه امسال از بودجه هایی است که به علت احکام دائمی چند حکم بیشتر ندارد و ما بقی همه اعداد و ارقام است که جایگزین می شود بنابراین برای بررسی بودجه وقت زیادی لازم نداریم.

وی در رابطه با قیمت نفت و پیش بینی آن در بودجه 95 گفت : نمی توان به طور قطع قیمتی در بودجه نوشت بلکه تنها یک برآورد است که به نظر می رسد  این برآورد  در کف و سقف 40 دلار بسته شود . 

ندیمی در پایان اظهار داشت: ما نباید خیلی نگران قیمت نفت باشیم چرا که در چند بحث مربوط به حوزه تصمیم گیری ها قرار شد سقف تعیین شود، یعنی با تعین یک سقف درآمدی ( برای مثال 50 هزار میلیارد) به پیش می رویم و این موضوع دیگر چنداین وابسته به قیمت نیست. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین