|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۷۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
یولی ادلشتاین، رئیس کنست نیز آرزو کرد که نبیند حزان به کنست آتی بازمی‌گردد.
با وجود اینکه رسوایی‌های فساد و رشوه‌ها در دو صحنه سیاسی و حزبی در اسرائیل مساله‌ای عجیب نیست، اما دو تحلیلگر در امور حزبی اعلام کردند که هیچ هفته‌ای همچون یک هفته اخیر وجود نداشته است که این میزان زیاد از شبهه‌هایی مبنی بر تخلفات کیفری همچون رسوایی‌های فساد و دست بردن در اموال عمومی حتی آزار جنسی در میان سیاستمداران مطرح شود.

 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، این هفته اینگونه آغاز شد که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از اورن حزان، نماینده‌ای از حزب حاکم لیکود خواست تا به مدت یک ماه تمام در جلسات کنست و کمیسیون‌های آن شرکت نکند، چرا که وی همکار خود را که دچار معلولیت جسمی بوده است، در مقابل دیگران مسخره کرده بود.

یولی ادلشتاین، رئیس کنست نیز آرزو کرد که نبیند حزان به کنست آتی بازمی‌گردد.

با وجود این که عضویت حزان جوان در کنست بیشتر از هشت ماه نبوده است، اما نام او از رسانه‌ها از زمان آغاز به کارش به دور نمانده بود، چرا که مشخص شد که وی در گذشته بسیار به کلوپ‌های اروپایی زیاد رفت و آمد می‌کرده است و با روسپی‌ها ارتباط داشته است.

شهرت وی محدود به این دو مساله نبوده است، چرا که وی یوسف شاپیرا، ناظر دولت اخیرا درخواستی را به مشاور قضایی دولتی داد تا پرونده تحقیقات کیفری را با حزان باز کنند، چرا که وی گزارش‌های دروغینی در مورد کمپین انتخاباتی‌اش داده است که این امر تخلفی به شمار می‌آید که عامل آن عملا محکوم به حبس می‌شود.

در همین حال، ناظر دولت تصمیم گرفت نفتالی بنت، رهبر حزب خانه یهودی را به دلیل دقیق نبودن گزارش‌های مالی که وی ارائه داده است و ادعای او مبنی بر این که 300 هزار دلار را برای رقابت بر سر رهبری این حزب صرف کرده است، هرچند که وی رقیبی نداشته است، جریمه مالی کند.

ناظران نسبت به این مساله اظهار تعجب کردند که ناظر همانند کاری که با حزان کرد، چرا به مشاور قضائی دستور تحقیقات از بنت را نداد.

در همین حال، ناظر دولت به مشاور دستور نداد تا حییم کاتس و مری رگو، دو وزیر اسرائیلی به دلیل نقض آشکار قانون انتخابات مورد بازخواست قرار بگیرند و صرفا به توبیخ و هشدار به آن دو بسنده کرد.

از سوی دیگر، دادستان کل کیفرخواستی را علیه بنیامین بن الیعازر، رهبر سابق حزب کارگر و وزیر امنیت صادر کرد که شامل پنج پرونده کیفری می‌شود که برجسته‌ترین آنها رشوه خواری و پولشویی و خیانت در اعتماد است.

اما مساله‌ای که مورد توجه مردم اسرائیل و مطبوعات آن واقع شده، این است که ینون ماگال، نماینده جدید در کنست مجبور شد استعفا دهد، چرا که چهار زن فاش کردند که وی پیش از انتخابش به آنها تجاوز کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین