|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۷۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
وي ادامه داد: آنها بر اساس تفکر خودشان عمل مي‌کنند و ديگران اگر با آنان همراه شدند؛ مي‌شود وحدت! اين اقايون معتقدند که بايد به تکليفمان عمل کنيم ، حالا اين تکليف آيا باعث وحدت مي‌شود يا تفرقه به آن کاري نداريم!
حجت الاسلام غرويان گفت: معتقدم 80 تا 90 درصد سيدحسن خميني در انتخابات خبرگان شرکت مي‌کنند؛ آقاي ناطق نوري هم همواره در محضر امام(ره) و يار و ياور رهبري بوده‌اند. خوب است که در انتخابات مجلس خبرگان هم شرکت داشته باشند و احتمال مي‌دهم ايشان هم به اين نتيجه برسند و مسئوليت سياسي و اجتماعي خودشان را انجام دهند .

حجت السلام و المسلمين محسن غرويان استاد حوزه و دانشگاه در خصوص بي نتيجه بودن جلسات سه گانه آيات يزدي، موحدي کرماني و مصباح يزدي گفت: در گذشته نيز گفته بودم که اميدي به اين جلسات نيست و علت آن هم چند مورد است؛ برخي از آقايان قائل به وحدت نيستند و وحدت به عنوان يک تکليف برايشان معنا و مفهومي ندارد و تکليف را آن چيزي مي‌دانند که خودشان فکر مي‎کنند.

 وي ادامه داد: آنها بر اساس تفکر خودشان عمل مي‌کنند و ديگران اگر با آنان همراه شدند؛ مي‌شود وحدت! اين اقايون معتقدند که بايد به تکليفمان عمل کنيم ، حالا اين تکليف آيا باعث وحدت مي‌شود يا تفرقه به آن کاري نداريم!

اين مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اين که برخي از اين بزرگان خودشان صاحب نظر هستند و انفعال برايشان محال است، خاطرنشان کرد: اين آقايان هيچ‌گاه از نظر قبلي خود بر نمي‌گردند زماني که اين مبنا وجود داشته باشد که ما نبايد از نظر قبلي خود بازگرديم، بنابراين وحدتي صورت نخواهد گرفت؛ نکته ديگر است که معتقدم ما اکنون بايد با ديد کلان به موضوع انتخابات نگاه کنيم.

غرويان با بيان اينکه احزاب و گروه ها بايد مسائل جناحي و شخصي خود را کنار بگذارند، عنوان کرد: احزاب به مسائل ملي کشور فکر کنند و افراط و تفريط را کنار بگذارند اگر دچار تفرقه شويم، طبيعتا کشور و مردم آسب ميبيند.

وي ادامه داد: جامعه روحانيون کشور، اصلاح طلبان ، اصولگرايان و اعتداليون ميتوانند جلساتي را داشته باشند و همه آنها در جهت مصالح ملت تصميم بگيرند و نمايندگاني معتدل را به مجالس خبرگان و شوراي اسلامي بفرستند.

حجت السلام محسن غرويان با بيان اينکه جلسات آقايان ناطق‌نوري، لاريجاني و مقتدايي ميتواند بسيار موثر باشد، تاکيد کرد: اينها افراد عاقل، معتدل و انديشمندي هستند که مسائل کشور و نظام را در نظرمي‌گيرند و بيشترين اميد به وحدت را بايد به اين افراد داشت . تجريه گذشته نيز نشان داده است که اين افراد ، افرادي همسو با دولت و رهبري و مورد قبول مقام معظم رهبري هستند و ميتوانند در ايجاد وحدت سياسي و ملي بسيارتاثيرگذار باشند.

غرويان همچنين احتمال حضور سيد حسن خميني در انتخابات مجلس خبرگان بالا دانست و تصريح کرد: معتقدم 80 تا 90 درصد سيدحسن خميني در انتخابات خبرگان شرکت مي‌کنند؛ آقاي ناطق نوري هم همواره در محضر امام(ره) و يار و ياور رهبري بوده‌اند. خوب است که در انتخابات مجلس خبرگان هم شرکت داشته باشند و احتمال مي‌دهم ايشان هم به اين نتيجه برسند و مسئوليت سياسي و اجتماعي خودشان را انجام دهند .

استاد حوزه علميه در پايان با اشاره به مباحثي مبني بر عدم حمايت جامعه مدرسين از ايت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: آيت الله هاشمي همواره فوق احزاب و گروه ها عمل مي‌کنند، ايشان شخصيت و جايگاهي ويژه دارند که بر همگان مشخص است و نيز خودشان صاحب ليست هستند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین