|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
با توجه به شرایط کنونی تنها راه حل مسئله ای است که وزیر نفت به آن اشاره کرد یعنی بعد از لغو تحریم ها ایران باید تولید نفت خود را به سقف اوپک برساند تا در این صورت بخشی از زیان های خود را جبران کند.
یکصد و شصت و هشتمین نشست اعضای اوپک نیز بی نتیجه ماند و سقف تولید بر پله 30 میلیون بشکه در روز ثابت باقی ماند. طبیعی است این روند می تواند اقتصاد کشورها، به ویژه ایران که هنوز سایه تحریم بر سر آن سنگینی می کند را تحت تاثیر قرار دهد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : با توجه به فاصله ای که ایران با سقف تولید اوپک دارد در شرایط کنونی و قیمت فعلی نفت تنها کشوری که در این زمینه بیش از دیگران متضرر می شود ایران است.

مهدی تقوی همچنین بیان کرد: امید می رفت که بعد از یکصد و شصت و هشتمین نشت اعضای اوپک تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود که در سایه آن بتوان قیمت نفت به سطح ایده ال خود بازگردد اما به جهت روندی که از سوی کشورهایی مانند عربستان اتخاذ شد این نشست بی نتیجه ماند و در نتیجه تصور اینکه قیمت نفت تغییری نماید  کمی دور از ذهن است.

وی ادامه داد : با توجه به شرایط کنونی تنها راه حل مسئله ای است که وزیر نفت به آن اشاره کرد یعنی بعد از لغو تحریم ها ایران باید تولید نفت خود را به سقف اوپک برساند تا در این صورت بخشی از زیان های خود را جبران کند. 

این کارشناس مسائل اقتصادی  در پاسخ به اینکه چقدر رایزنی ها با مقامات عربستانی می تواند در این زمینه موثر باشد گفت : به نظر نمی رسد اختلافات اجازه دهد تا دو کشور به ویژه عربستانی ها در رویکرد خود تغییری به وجود آورند، بنابراین همانطور که گفته شد راه حل همان است که بیژن نامدار زنگنه به آن اشاره کرده است یعنی بعد از لغو تحریم ها ایران باید تولید خود را به یک میلیون بشکه در روز برساند. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین