»
کد خبر: ۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
رئیس دانشگاه تهران در سخنانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی در حضور رئیس جمهور، از وی خواست به‌منظور پاسخ به سوالات دانشجویان در یک جلسه پرسش و پاسخ حضور یابد.
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه و مراکز پژوهشی و فناوری در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اظهار داشت: در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها وظیفه خودم می‌دانم افراد و شرکت کنندگان و بویژه رئیس جمهور خیرمقدم بگویم.

وی افزود: از رئیس جمهور محترم تشکر ویژه دارم که پس از سال‌ها توقف از سنت حسنه بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران این سنت را دوباره احیا کردند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: آموزش عالی یک هدف الهی و تامین کننده سلامت و سعادت دنیوی و اخروی است و هدف آن در کشور ما احیای فرهنگ و برپایی تمدن اسلامی و بهره‌گیری از انسان‌های صالح و فرهیخته و تربیت شده است.

رهبر افزود: دانشگاه تهران با داشتن چنین ویژگی‌هایی و با حمایت‌های بیشتر می‌تواند پیشتاز علم در جهان شود و مرجعیت علم را از آن خود کند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور تقاضا داریم در گردهمایی بین‌المللی این دانشگاه به منظور توسعه و پیشرفت کشور که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ برگزار می‌شود در این دانشگاه حضور به هم رسانند و این حضور نشان از عزم حضور جمهوری اسلامی ایران در بهره‌گیری از علم و دانش دارد.

رهبر با اشاره به آمارهایی ازتولید علم ایران در جهان گفت: امروز ۲ دهم علم جهان را ایران تولید می‌کند و ۶۰ درصد از علم کشورهای اوپک و ۲۳ درصد از تولید علم کشورهای اسلامی را ایران تولید می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با پیشرفت علم و اقتصاد به عنوان دو مقوله مهم کشور گفت: رابطه پیشرفت علمی و اقتصاد غیرقابل اجتناب است و برای ما در جمهوری اسلامی ایران مشخص است که با تولید علم می‌توان به پیشرفت اقتصادی رسید و رمز این مقوله رابطه علم و اقتصاد است و این میسر نخواهد شد مگر اینکه بین دانشگاه و بازار ارتباط خوبی برقرار شود که این مسئله نیز با حمایت دولت تحقق می‌یابد.

رهبر یادآور شد: از دولت تدبیر و امید اتخاذ تصمیمات و تدابیری در جهت نزدیک شدن رابطه علم و بازار را انتظار داریم و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آنگونه که از سیستم آموزش عالی و دکتر توفیقی و هاشمی دیده‌ایم این است که این دو بزرگوار در این زمینه مصمم هستند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان ما علاقه‌مند بودند در این جلسه صحبت کنند و سخنان خود را در محضر شما عنوان نمایند افزود: استدعا داریم فرصتی را برای حضور در جمع دانشجویان و پرسش و پاسخ آنها فراهم کنید تا دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بتوانند سخنان خود را از رئیس جمهوری که مقتدر و با عقلانیت سخن می‌گوید سوالات خود را مطرح کنند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین