|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۷۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
نماینده مردم بروجن در پاسخ به این سوال که چقدر مجلس نهم را در راس امور دیدید گفت: من این مجلس را در راس امور ندیدم و این مسئله به همان موضوع نظارت و وضع قوانین باز می گردد در واقع وقتی مجلس از وظایف اصلی خود دور می شود دیگر قادر نخواهد بود در راس امور باشد.
نماینده مردم بروجن به مناسبت روز مجلس گفت : مجلس در تمام کشورهای دنیا به عنوان مردمی ترین نهاد شناخته می شود و از اینرواهمیتی ویژه دارد.

امیرعباس سلطانی با اشاره به سابقه مجلس از زمان مشروطیت در ایران به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: اگر مجلس آن نقش اصلی خود را به درستی ایفا کند طبق فرمایش امام خمینی (ره) در راس امور خواهد بود.

وی ادامه داد : مجلس مورد نظر امام (ره) آن مجلسی است که مدرس وار تصمیم بگیرد و بدون مصلحت اندیشی و بدون آنکه تابع فضای موجود شود و یا رانت ها بر آن تاثیر بگذارد نسبت به وضع قوانین اقدام کنند.

عضو کمیسیون انرژی همچنین افزود که مجلس وظیفه دارد در زمینه مسائلی که جامعه را به سمت سعادت هدایت می کند تلاش کنند و در برابر مواردی که جامعه را به قهقرا می کشاند ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه مجلس باید جامعیت و شمولیت داشته باشد که بتواند مشکلات را در زمینه گسترده ای حل کند اظهار داشت: امروز نظارت بر حسن اجرای قوانین در مجلس کمتر مشاهده می شود به عبارت دیگر  اگر مجلس به دور از حواشی به جای وارد شدن به کارهای اجرایی در حوزه نظارت دقت بیشتری کنند این مشکلات کمتر خواهد بود بنابراین مجلس وقتی می تواند در راس امور باشد که این موارد را رعایت کند.

نماینده مردم بروجن بیان کرد: اگر مجلس به امور قانون گذاری به دور از حواشی و مصلحت اندیشی بپردازد موفق تر خواهد بود که متاسفانه این مسائل صورت نمی گیرد و در برخی موارد نقش دولت را بازی می کنیم و در برخی موارد هم تصمیماتی توام با انگیزه های سیاسی اتخاذ می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر مجلس نهم را در راس امور دیدید گفت: من این مجلس را در راس امور ندیدم و این مسئله به همان موضوع نظارت و وضع قوانین باز می گردد در واقع وقتی مجلس از وظایف اصلی خود دور می شود دیگر قادر نخواهد بود در راس امور باشد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
5
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین