کد خبر: ۷۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
وزیر نفت در آستانه یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک از ارسال نامه ای دیگر از سوی ایران به اعضای این سازمان خبر داد و گفت: برای افزایش تولید نفت خود به مجوز هیچ کشوری نیاز نداریم.
به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه در آستانه برگزاری یکصد و شصت و هشتمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره نتیجه ارسال نامه ایران به اعضای این سازمان در نشست پیشین این سازمان گفت: افزون بر این نامه، نامه های دیگری نیز ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،وی با تاکید بر اینکه «ایران این نامه را برای تصویب اعضای اوپک ننوشته است»، افزود: این نامه ها برای اطلاع و پایبندی اعضای اوپک به سقف تولید و همچنین منظور کردن نفت ایران در برنامه های تولید این سازمان بوده است.

زنگنه، خروج نفت ایران از بازار را رفتار ستمگرانه و غیرقانونی دانست و با تاکید بر اینکه ایران منتظر تصویب نامه از سوی دیگر اعضای اوپک نیست، اظهار کرد: بازگشت ما به بازار به مجوز هیچکس نیاز ندارد.

مدیرامور اوپک و روابط با مجامع انرژی نیز در این زمینه گفت که وزیر نفت در نامه ای به دبیرکل اوپک خواستار تعهد اعضای این سازمان به سقف تولید ٣٠ میلیون بشکه ای در روز شد که این به معنای کاهش تولید عربستان و برخی کشورهای دیگر به میزان یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز است.

به گفته عسلی، این نامه هم اکنون میان کشورهای عضو اوپک توزیع شده است.
وزیر نفت، درباره اینکه آیا افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای تولید نفت ایران پس از لغو تحریمها در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: افزایش تولید نفت ایران موضوع بحث این نشست نیست.

براساس این گزارش، یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک به ریاست «امانوئل ایبه کاچیکوو» وزیر نفت نیجریه، جمعه این هفته(١٣ آذرماه) در وین برگزار می شود؛ پیش بینی ها حاکی از آن است سقف تولید اوپک در این نشست بار دیگر تثبیت خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین