|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۷۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
حبیبی با بی نتجه خواندن این برخوردها گفت : به لحاظ سیاسی این گونه رفتارها نه تنها نتیجه ای به نفع این جریان سیاسی ندارد بلکه کاملا بر عکس، تمام آرا را از سبد اصولگرایان به سبد جریان مقابل منتقل می کنند و هرچند در میان اصولگرایان بخش اعظمی از انها با این برخوردها مخالف هستند.
از آنجایی که دانشگاه محور تحولات است همواره بر حضور و نقش فعال دانشگاه ها تاکید  و لزوم بر برپایی کرسی های آزاد اندیشی احساس شده است، اما در پی رخدادهایی که اخیرا در دانشگاه ها به دست عده ای تندرو رقم خورده است به نظر می رسد برخی در کشور با تامل، تعقل و منطق فاصله ای عمیق دارند.

در این راستا رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : دانشگاه محلی است که باید کرسی های آزاد اندیشی در آن برپا شود و از آنجایی که جمعیت دانشگاه ها را جوانانی تشنه به دانستن تشکیل می دهند لازم است برای مهم تاکید شود.



نجفقلی حبیبی با اشاره به اینکه آینده از آن جوانان خواهد بود و سرنوشت در دست آنها قرار می گیرد گفت : طبیعی است که جامعه جوان ما باید با تمام افکار و جریان ها به خوبی آشنا باشند.

وی با انتقاد از وضعیت پیش آمده اظهار داشت: اینکه برخی وارد این اجتماعات و همایش ها می شوند و مراسم ها را بر هم می زنند  هیچ منطقی در پس آن وجود ندارد و حتی خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است  چرا که ایشان همواره بر پرهیز از اشاعه اختلاف و ایجاد دو دستگی تاکید کرده اند مضاف بر آنکه اساسا این رفتارها نه بر موازین اخلاق و نه بر موازین شرع و اسلام است.

حبیبی با بی نتجه خواندن این برخوردها گفت : به لحاظ سیاسی این گونه رفتارها نه تنها نتیجه ای به نفع این جریان سیاسی ندارد بلکه کاملا بر عکس، تمام آرا را از سبد اصولگرایان به سبد جریان مقابل منتقل می کنند و هرچند در میان اصولگرایان بخش اعظمی از انها با این برخوردها مخالف هستند اما عملکرد این عده قلیل تندرو موجب خواهد شد تا اقبال عمومی نسبت به این جریان کم شود.

وی تاکید کرد: آنها تصور می کنند اگر مانع از برگزاری یک همایش شوند کمک بسیاری به اصولگرایی کرده اند در حالی که این تصور باطل است و لازم است در برابر این گروه ها ایستادگی شود چرا که وجهه ایران را نیز در سطح بین المللی نیز مخدوش خواهد کرد و هیچ توجیه عقلانی برای این رفتار ها دیده نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که مکانیسم صدور مجوز برای سخنرانی ها در دانشگاه ها بر چه اساسی است گفت : وقتی مسئولین یک دانشگاه مجوز چنین سخنرانی هایی را صادر می کنند یعنی آنها معتقدند که باید این مراسم ها برگزار شود و دانشجویان در معرض دیدگاه ها و افکار مختلف قرار گیرند و اتفاقا این مجوز ها از سوی یک شورای سه نفره صادر می شود که متشکل از رئیس دانشگاه، نماینده وزیر علوم و نماینده مقام معظم رهبری است؛ یعنی اگر مجوز صادر می شود این مجوز از سوی یک مرجع رسمی و مسئول صادر شده است و اگر مسئله ای مخالف موازین کشور و خلاف قانون باشد دست کم نماینده رهبری در این شورا حضور دارد و او با این روند مخالفت خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد : متاسفانه عده ای آنچنان  خود را فهیم می دانند که فکر می کنند هیچ کس نمی تواند از انقلاب و کشور دفاع کند و تنها اینها هستند که با چوب و چماق و بر هم زدن نظم و رفتارهای خلاف قانون قادر خواهند بود از آرمان های کشور و انقلاب حمایت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین