|
|
امروز: پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
اوربان گفت: شاید شما اطلاع نداشته باشید اما نکته ای که برای ما مجارها مهم است این است که نخستین آثار تاریخی مجارستان به زبان های فارسی و عربی است.
نخست وزیر مجارستان مذاکره با معاون اول رئیس جمهوری ایران را جالبترین و پربارترین مذاکرات تجربه کاری خود توصیف کرد و گفت: مطمئن هستم ثبات منطقه بدون حضور فعال ایران امکان پذیر نیست.

 ویکتور اوربان ظهر دوشنبه پس از امضای هشت سند همکاری بین ایران و مجارستان در نشست خبری مشترک با اسحاق جهانگیری در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعد آباد تهران افزود: روابط جدیدی بر همکاری های دو جانبه آغاز شده است.

اوربان گفت: شاید شما اطلاع نداشته باشید اما نکته ای که برای ما مجارها مهم است این است که نخستین آثار تاریخی مجارستان به زبان های فارسی و عربی است.

نخست وزیر مجارستان با بیان این که ما به اسم احترام به فرهنگ به کشور ایران آمدیم، افزود: کشور مجارستان احترام به مرزها را دنبال می کند.

وی با اشاره به این که ایران به علت تحریم ها از جریان تجارت بین المللی دور شده بود، تاکید کرد: ما علاقه مندیم که این وضع غیرعادی را از بین ببریم.

اوربان افزود: به جمهوی اسلامی ایران تبریک می گویم که در این تحریم ها توانست دوام آورد.
وی با بیان این که مذاکرات بسیار خوب و مفیدی داشتیم و اسناد مهمی را امضا کردیم، تصریح کرد: امروز به عنوان یک فرد باتجربه اعلام می کنم که یکی از جالب ترین و پربارترین مذاکرات را پشت سر گذاشته ام.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: ما مجاری ها احساس خوبی در زمان اقامت خود در ایران داریم و معتقدم که روابط و خط مشی جدیدی در همکاری های دو جانبه آغاز شده است.

اوربان با بیان این که معتقدم گام اولی را که امروز برداشتیم تنها زمانی می تواند به سرانجام برسد و کارایی داشته باشد که جوانانی که پس از ما می آیند نیز آن را ادامه دهند، تصریح کرد: مجارستان قاطعانه خواستار برقراری ارتباط بین جوانان ایرانی و مجاری است.

وی اظهار امیدواری کرد: این جوانان گام های بعدی را نیز برپایه دوستی بردارند.

نخست وزیر مجارستان به حضور بیش از یک هزار و 115 دانشجوی ایرانی که در مجارستان در حال تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: این دانشجویان در آینده باعث تحکیم روابط بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان می شوند و این دو کشور را به هم پیوند می دهند.

اوربان پیشنهاد داد این همکاری ها ابعاد بیشتری پیدا کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین