|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
ابوالفضل جلیلی کارگردان سینمای ایران که تا به حال 14 فیلمش موفق به اکران در سینماهای ایران نشده است عصر امروز خبر اکران فیلمش تحت عنوان رقص خاک در گروه هنر و تجربه منتشر شد.
کارگردان فیلم رقص خاک در واکنش به اکران فیلمش پس از 24 سال، گفت: فیلم هنوز هم می تواند تاثیرگذار باشد و کهنه نشده، اما خودم کهنه شده ام.

ابوالفضل جلیلی کارگردان سینمای ایران که تا به حال 14 فیلمش موفق به اکران در سینماهای ایران نشده است عصر امروز خبر اکران فیلمش تحت عنوان رقص خاک در گروه هنر و تجربه منتشر شد.

این فیلم که در سال فیلم که در سال 1370 توسط جلیلی ساخته شده، درباره نوجوانی به نام ایلیاست که تنها و بی کس در کوره پزخانه ای قدیمی کار می کند. او دچار زمزمه ای است که گویی او را به خود فرا می خواند و آنچه او را آرام می کند نقش دست دختری برخشت خام است که در کوره پخته می شود.

وی درباره انتشار این خبگفت: خبر اکران فیلم برای هر فیلمسازی جذاب است اما اگر من را 27 ساله می کند و به آن دوران جوانی ببرد، خوب است.

این کارگردان سینما با بیان اینکه البته این تصمیم یک پیامی دارد، اضافه کرد: سال ها جلوی اکران رقص خاک را گرفتند و تهمت های بسیاری بابت آن به من زدند اما چون فیلم ریشه در حقیقت داشت بالاخره به اکران رسید و این امیدوار کننده است.

در این فیلم لیمووا رحمانی، محمود خسروی، جمیل موسوی و.... به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می کنند.

به گفته جلیلی رقص خاک عارفانه ترین فیلم من بود و بسیار مورد بی مهری قرار گرفت. رقص خاک قرار است از اواخر آذر در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران شود.

جلیلی تاکنون جوایز بسیاری از جشنواره های خارجی به دست آورده است که از جمله آن می توان به جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره ای جشنواره لوکارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان اشاره کرد.

آخرین فیلم وی، حافظ (۱۳۸۵) که با نگاهی به زندگی حافظ شیرازی ساخته شده، در جشنواره فیلم رم حضور یافت و برنده جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره شد. این فیلم در جشنواره فیلم توکیو نیز شرکت کرد و پس از آن در سینماهای ژاپن به نمایش گذاشته شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین