|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱
به گفته رئيس پليس پايتخت، اين اقدامات تنها براي برخورد با هرگونه تهديد احتمالي و پيشگيري از آن و همچنين تمرين افزايش مهارت عملياتي انجام شده است.
روز گذشته شهروندان تهرانی شاهد حضور ماموران پلیس در سطح خیابان‌های پایتخت بودند به نحوی که برای آنها این سوال ایجاد شد که چه اتفاقی رخ داده که حضور نیروهای انتظامی افزایش یافته است. این سوال در اذهان ماند تا اینکه دیروز وزیر کشور و رئیس پلیس پایتخت به آن پاسخ دادند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی درباره رزمایش روز شنبه نیروی انتظامی در تهران گفت: مانور در تهران به این علت بود تا میزان آمادگی نیروهای ما برای مقابله با هر حادثه‌ای در شرایط حساس سنجیده شود و ارتقا یابد. «تهران در امنيت كامل است.» اين جمله‌اي است كه روز گذشته رئيس پليس پايتخت در پايان توضيحاتي كه درباره افزايش شمار ماموران پليس در سطح معابر و اماكن تهران ارائه داده، بر آن تاكيد كرده است. پايتخت‌نشينان در روز‌هاي اخير شاهد افزايش تعداد نيرو‌هايي هستند كه در معابر پايتخت اقدام به گشت‌زني مي‌كنند. به دنبال حملاتي كه داعش در پاريس ترتيب داد و به دنبال تهديداتي كه اين گروه تروريستي متوجه كشور‌هاي مختلف اروپايي كرد، تمهيدات امنيتي در كشور‌هاي مختلف دنيا افزايش يافته است. اين تمهيدات به ويژه براي ايران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، چرا كه چند روز بعد از حملات پاريس، مقامات عراقي اعلام كردند به جز فرانسه، آمريكا و ايران نيز هدف موج جديد حملات تروريستي داعش هستند.

 البته اين گروهك تروريستي هرگز نتوانسته است كوچك‌ترين خللي در امنيت داخلي ايران به وجود آورد. با وجود اين، به دنبال حملات تروريستي پاريس بازار شايعات درباره حمله داعش به ايران داغ شده است. چند روز قبل شايعاتي مبني بر بمب‌گذاري در دو نقطه از شهر تهران دست به دست گشت و كار به جايي رسيد كه پليس وارد ماجرا شد و چند روز بعد خبري مبني بر دستگيري شايعه‌سازان منتشر شد. اين در حالي است كه دستگيري‌ها در روز‌هاي اخير تنها مربوط به شايعه‌سازان نبوده است و آنطور كه مسئولان ارشد نظامي و انتظامي عنوان مي‌كنند در يك هفته اخير فعاليت‌هايي براي رصد تحركات داعش در ايران انجام شده و آن‌طور كه محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران مي‌گويد شبكه‌هاي داعش در ايران شناسايي شده‌اند. رصد تحركات تروريستي و مقابله با آن همچنین كار را به افزايش گشت‌ها در خیابان‌ها و معابر پايتخت و حتی زیر زمین و خطوط و ایستگاه‌های مترو نیز كشانده است.
 تمرين پليس براي مقابله با تروريست ها
روز گذشته و به دنبال سوالاتي كه درباره افزايش شمار گشت‌هاي پليس در پايتخت به وجود آمده بود، رئيس پليس تهران توضيحاتي را ارائه كرد و گفت: اين اقدام براي آمادگي پليس براي مقابله با هرگونه تهديد احتمالي انجام شده و به نوعي تمرين عملياتي محسوب مي‌شود. به گزارش ايسنا، حسين ساجدي‌نيا درباره دليل افزايش حضور ماموران پليس در سطح معابر و همچنين اماكني چون ايستگاه‌هاي مترو و...، اظهار كرد: حضور پليس در سطح شهر بايد سبب ايجاد آرامش و احساس امنيت در شهروندان شود و روزهاي اخير نيز پليس براي مقابله با هر نوع تهديد احتمالي در سطح تهران تمريني عملياتي را آغاز كرده است. وی با بيان اينكه دليل افزايش حضور پليس در سطح معابر و اماكن نيز همين موضوع است، اظهار كرد: در اين تمرين عملياتي نيروهاي يگان ويژه، يگان امداد، واحدهاي110، نيروهاي نامحسوس زن و مرد، تيم‌هاي چك و خنثي‌سازي بمب و... حضور دارند. ساجدي‌نيا درباره اينكه اين تمرين عملياتي تا چه زماني ادامه خواهد داشت؟ گفت: اين اقدامات و تمرين‌هاي ضدتروريستي تا زماني كه لازم باشد ادامه مي‌يابد اما اين به اين معنا نيست كه اتفاقي در پايتخت رخ داده باشد بلكه تهران در امنيت كامل است.

 به گفته رئيس پليس پايتخت، اين اقدامات تنها براي برخورد با هرگونه تهديد احتمالي و پيشگيري از آن و همچنين تمرين افزايش مهارت عملياتي انجام شده است. وی به تعداد افزايش گشت‌ها در سطح محلات نيز اشاره كرد و گفت: افزايش گشت‌هاي انتظامي نيز كه به صورت خودرويي و موتوري انجام مي‌شود در راستاي اجراي طرح امنيت محله‌محور بوده و براي تامين امنيت شهروندان است. ساجدي‌نيا از شهروندان خواست گزارش‌هاي خود از اقدامات مشكوك و مجرمانه را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع داده يا به نزديك‌ترين واحد انتظامي مراجعه كرده و آن را در اختيار ماموران قرار دهند. روز گذشته عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور نیز درباره تهديد داعش عليه زائران ایرانی عتبات عالیات در اربعین هم گفت: تهديد داعش مرتبا انجام گرفته ولي آنها قدرت هيچ‌گونه اقدامي را در ايران نداشته‌اند. افزايش حضور ناجا در روزهاي اخير در سطح كشور هم مربوط به مانور بوده است. تمهيدات لازم براي تامين امنيت زوار در عراق هم انجام شده است.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین