کد خبر: ۷۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
موضوع افزایش قیمت سوخت و فشار به اقشار کم درآمد موجب شد تا بیشتر بر مسئله برخوردهای امنیتی تاکید شود اما واقعیت آن بود که تنها برخورد قهری کارساز نخواهد بود و لازم است تا افزایش قیمت و نزدیک شدن به سطح قیمت های جهانی در دستور کار قرار گیرد.
 موضوع قاچاق سوخت مسئله ای است که از سالها پیش به دلیل اختلاف قیمت بنزین در ایران و سایر کشورها وجود داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، وقتی مسئله قاچاق مورد ارزیابی قرار می گیرد این حقیقت عیان می شود که موضوع قاچاق به ویژه قاچاق سوخت قصه ای طول و دراز دارد که از خرده پا گرفته تا باندهای عظیم قاچاق همه دستی در آتش دارند و این موضوع موجب شد تا مسئولان به فکر چاره اندیشی باشند. 

یکی از موضوعاتی که سال های قبل بسیار مورد توجه قرار گرفت موضوع برخورد با قاچاقچیان بود، البته برخی کارشناسان نیز طرح افزایش قیمت بنزین را مطرح کردند تا از این طریق از خروج ثروت کشور به بیرون از مرزها جلوگیری شود. 

موضوع افزایش قیمت سوخت و فشار به اقشار کم درآمد موجب شد تا بیشتر بر مسئله برخوردهای امنیتی تاکید شود اما واقعیت آن بود که  تنها برخورد قهری کارساز نخواهد بود و لازم است تا افزایش قیمت و نزدیک شدن به سطح قیمت های جهانی در دستور کار قرار گیرد. 

دولت یازدهم در راستای هدفمند ساختن یارانه ها و همچنین رسیدن به هدف جلوگیری از قاچاق سوخت چندی پیش تک نرخی شدن قیمت بنزین را اجرا کرد در این راستا عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت :  قیمت بنزین باید به قیمت های واقعی نزدیک شود؛کسانی که می خواهند بنزین ارزان را به خارج از کشور ببرند در آمد آنها کمتر خواهد شد اما از سوی دیگر ما باید در آمد عمومی را هم در نظر بگیریم. 

وی ادامه داد: افزایش قیمت سوخت از جمله ابزارها و عواملی است که آثار مستقیم بر قیمت سایر کالاها  دارد که اگر تمهیدی برای ان سنجیده نشود قطعا موجب تورم خواهد شد؛ اما مسلم است که این افزایش برای کنترل قیمت سوخت موثر است .

وی افزود : امروز همچنان فاصله در نرخ سوخت وجود دارد اما طبیعی است که هر چقدر این فاصله قیمت کمتر شود میزان قاچاق هم کمتر خواهد شد و این طبیعی است چرا که در چنین شرایطی دیگر سودی در این کار نخواهد بود. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین