کد خبر: ۷۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
همان روز دادگاه این موضوع از سوی سعید مرتضوی مطرح شد و قاضی دادگاه حداقل در جریان شفاهی این موضوع قرار داشتند و حتی به شوخی گفتند یک وقت نروید کربلا شمارا نیز مانند دکتر رکن آبادی بربایندان شفاهی این موضوع قرار داشتند.
روز گذشته خبری مبنی بر خارج شدن سعید مرتضوی از کشور و وارد شدن وی به نجف اشرف در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، از آنجایی که سعید مرتضوی از متهمان اختلاس در سازمان تامین اجتماعی و مسئول در فاجعه کهریزک است این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است که چگونه یک متهم اجازه پیدا می کند از کشور خارج شود؟!  مضاف بر آنکه وی در جلسات گذشته دادگاه به یک سال حبس محکوم شده بود.


 وکیل سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید ضمن تائید این خبر گفت: بله ایشان به منظور زیارت از کشور خارج و به کربلا رفته اند. 

مجتبی نظری ادامه داد : همان روز دادگاه این موضوع از سوی سعید مرتضوی مطرح شد و قاضی دادگاه حداقل در جریان شفاهی این موضوع قرار داشتند و حتی به شوخی گفتند یک وقت نروید کربلا شمارا نیز مانند دکتر رکن آبادی بربایند (آن زمان این مسئله مطرح بود که دکتر رکن آبادی ربوده شده است) .

وی اظهار داشت: به هرحال سعید مرتضوی از کشور خارج شده است، در حالی که به لحاظ قانونی او متهم بود و نمی بایست اجازه داده شود کسی که تحت پیگرد قضایی است از کشور خارج شود و ما از این بابت گله داریم که چرا اساسا این پرونده تا این حد طولانی شده است و به جای مرتضوی من باید مجازات شوم، چراکه وقتی جریان رسیدگی به پرونده طولانی می شود، من هم که وکیل پرونده هستم زمین گیر می شوم و ناچار هستم به دنبال این موضوع باشم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال گریختن مرتضوی وجود دارد یا خیر اظهار داشت: البته گفته شده است که مرتضوی  آپارتمان همسرش را به وثیقه گذاشته اما به هر حال احتمال این موضوع نیز وجود دارد چرا که  به نظر نمی رسد آقای مرتضوی همین یک آپارتمان را داشته باشد .

وی با انتقاد از وضعیت موجود گفت : من با اینکه چند سال هم وکیل هستم  و هم قاضی، اما نه همسرم آپارتمان دارد و نه خودم، بیشتر از این یک آپارتمان دارم که ان هم تحت شرایط خریدم و بیشتر همکاران من نیز چنین وضعیتی دارند، وقتی فردی با بستن قراردادهای آنچنانی با بابک زنجانی به ثروتی دست پیدا می کند  آیا برای محض رضای خدا یا برای عبادت این کار را انجام داده است که امروز دم از مذهب می زند و عنوان می کند که می خواهم به کربلا برم ؟!

وکیل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر محکومیت سعید مرتضوی از سوی دستگاه قضا گفت :  مرتضوی در دادگاه تا به امروز به یک سال حبس محکوم شده است و نسبت به پرونده ای که در شعبه 1051 هم در جریان است در آنجا هم محکوم شده و در حال حاضر پرونده در دیوان عالی کشور جریان دارد  و در آنجا نیز قطعا محکوم خواهد شد، و خروج وی در حالی اتفاق می افتد که همچنان  33 میلیون شاکی دارند و دکتر نوربخش به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی وکالت را به نمایندگی از آنها به ما داده است  و همه برای احقاق حق  33 میلیون نفر از افرادی که در این سازمان ذی نفع هستند تلاش می کنیم تا عدالت شکل گیرد.

مجتبی نظر با اشاره به افکار عمومی گفت : در این جریان مهم جامعه است که مشاهده می کند فردی اختلاس می کند،  بیت المال را هر گونه خواست استفاده می کند و در مقابل خود را به مسائل مذهبی وصل می کند و این مسئله ضربه به مذهب وارد خواهد کرد و حتی موجب می شود تا نگاه مردم به سایر مسئولین نیز تغییر کند.

وی ادامه داد : اگر کسی رفتار درست داشته باشد و بدون چشم داشت به مال مردم زندگی کند آن ارزش دارد اما اینکه فردی خلاف قانون عمل کند و بعد برای زیارت به کربلا برود این چه موضوعی است ؟!

نظری افزود: ما با این کار بسیار مخالفیم و حتما اعتراضمان را به دادگاه ابلاغ خواهیم کرد که چرا پرونده ای که 16 جلد دارد و به اندازه یک متر ارتفاع دارد تنها یک روز برای ان تعیین کردند که 25 مهر بود و  جلسه بعد دادگاه به علت رفتن مرتضوی به کربلا  تا  تاریخ  16 دی عقب افتاد 

وی اظهار داشت : این فاصله های طولانی موجب می شود جریان دادگاه و پرونده فراموش شود،  به هر صورت این همه در جلسات قبل آقای مرتضوی به شعر خوانی پرداختند و وقت دادگاه را گرفتند و امروز به خاطر رفتن به کربلا دادگاه را به عقب می اندازد؛
 
نظری تاکید کرد: درواقع دادگاه می خواست برای 5 آذر ماه وقت تعیین کند اما ایشان گفت می خواهم برم کربلا و این جلسه به تعویق افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین آقای مرتضوی و دیگر متهمان وجود داشت که ایشان ممنوع خروج نبودند و توانستند از کشور خارج شوند گفت : نمی دانم اما حتما ممنوع الخروج نبوده است که توانسه به کربلا برود. 

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین