|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۷۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
معترضان به طرح ساخت باند جدید فرودگاه «هیترو» مهم ترین فرودگاه شهر لندن و انگلیس، روز پنجشنبه با مسدود کردن مسیر اصلی ورودی به این فرودگاه، سبب به هم ریخته شدن برنامه های پروازی آن شدند.
http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpgپلیس لندن در بیانیه ای گفت از ساعت 7:42 به وقت محلی به منطقه اعزام شده است و تاکنون پنج تن از معترضین دستگیر شده اند.
کارزار مدافع محیط زیست موسوم به «احمقان ساده»، با پارک کردن یک ون بزرگ در مسیر اصلی ورودی به فرودگاه هیترو و نصب پرچمی که بر روی آن پرچمی نوشته شده: «بدون هیچ اما و اگری، باند سوم نه» ، خواهان توقف طرح توسعه فرودگاه هیترو از سوی دولت کامرون شدند.
اعضای این گروه مدنی مدعی هستند که توسعه باندهای فرودگاه های جهان سبب گرم شدن زمین و تشدید تغییرات آب و هوایی می شود.
«کامرون کی» یک سخنگوی این نهاد مدافع محیط زیست گفته است: توسعه فرودگاه ها در جهان تعهد قانونی ما به تغییرات آب و هوایی را می شکند.
وی در یادداشتی که در تارنمای این گروه مدنی منتشر شده است، می افزود: این کار سبب از بین رفتن 55درصد از اقسام موجوات زنده و آوارگی 75 میلیون انسان از خانه هایشان تا سال 2035 خواهد شد. اگر توسعه صنعت هواپیمایی متوقف نشود تا سال 2037 این صنعت به تنهایی معادل تمام گازهای کربنی که انگلیس می تواند منتشر کند، را ایجاد خواهد کرد.
«کامرون کی» افزود: دولت باید میان ساخت باند جدید و یا جلوگیری از ازدحام آب و هوایی یکی انتخاب کند. باندهای جدید پانزده 70 درصد پروازهای تفریحی را پوشش خواهد داد درحالی که تنها پانزده درصد مسافران مرفه منتفع خواهند شد و این درحالی است که این مساله سبب گرم شدن زمین خواهد شد.
این بیانیه با اشاره به اینکه ساکنین منطقه با ساخت باند جدید فرودگاه موافق نیستند، تصریح می کند: ما چاره ای نداریم که برای جلب توجه، بی قانونی کنیم تا بتوانیم خانه ها و زمین مان را حفظ کنیم.
فرودگاه هیترو شلوغ ترین فرودگاه اروپا است و از حیث تعداد مسافر بین المللی شلوغ ترین فرودگاه جهان، و از حیث تعداد کل مسافران سومین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین