|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی اقتصاد سبز را ابزاری برای دستیابی به توسعه پایدار خواند .
http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpgمحمد رضا سپهری روز پنجشنبه در همایش ملی کار شایسته و مشاغل سبز در بندرانزلی اظهار کرد: اقتصاد سبز صرفا یک گزینه نیست بلکه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد سبز ابزار دستیابی به توسعه پایدار بوده و به دنبال کارایی منابع و انرژی است و به حفاظت محیط زیست توجه دارد .
سپهری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی متذکر شد: دولت باید سیاستهای مالیاتی را برای مشاغل سبز و توسعه پایدار تغییر دهد.
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در ادامه بر لزوم افزایش بودجه لازم برای تحقیقات در زمینه اقتصاد سبز تاکید کرد .
وی خاطرنشان کرد: گیلان یک استان سبز در زمینه کار شایسته و مشاغل سبز بوده و در این زمینه در کشور نمونه و پیشتاز است .
سپهری با اشاره به این که در سال 2000 میلادی سران کشورهای جهان در نیویورک جمع شده و برنامه ای را برای هزاره سوم تدوین کردند که کشور ما نیز در آن حضور داشت، افزود: پس از سالها اهداف توسعه هزاره به توسعه پایدار تبدیل شده است .
وی اهداف توسعه هزاره را مواردی از قبیل دستیابی به آموزش ابتدایی همگانی ، از بین بردن فقر و گرسنگی ، برابری جنسیتی ، کاهش مرگ و میر کودکان، بهبود سلامت مادران ، مبارزه با ایدز و سایر بیماری ها، تضمین پایداری محیط زیست و گسترش مشارکت جهانی برای توسعه و پیشرفت عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد :در ایران پس از گذشت 15 سال از اجلاس نیویورک، شاخص از بین بردن فقر شدید و گرسنگی با کاهش 62 درصدی همراه بود.
سپهری با اشاره به تعیین 17 هدف برای توسعه پایدار، اهم این اهداف را کاهش فقر در تمامی نقاط، پایان دادن به گرسنگی ، تامین امنیت غذایی ، بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار ، ایجاد زندگی سالم ، ارتقای سلامت برای همه، اموزش با کیفیت فراگیر و منصفانه برای همه ، توانمندی زنان و دختران و دستیابی به برابری جنسیتی ، کار شایسته و رشد اقتصادی ، حفاظت و توسعه پایدار از دریا ، اقیانوس ها ، استفاده پایدار از دریاها و اقیانوس ها برشمرد.
همایش ملی کار شایسته و مشاغل سبز با هدف معرفی و شناسایی مشاغل سبز ، ارتباط مشاغل سبز و کار شایسته ، نقش مشاغل سبز و کار شایسته در توسعه اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه ، راهبردهای تحقق برنامه ملی توسعه کار شایسته و کار سبز در ایران روز پنجشنبه در بندرانزلی برگزار شد.
حسینجانی دبیر همایش به ایرنا گفت : 70 مقاله و پوستر به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از بین آنها، 50 مورد پذیرش و 9 سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین