|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۷
کد خبر: ۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت : برقراری توسعه اجتماعی و حفاظت محیط زیست، ارتباط تنگاتنگی با ایجاد محیط کار ایمن تر و سالم تر و برخورداری همه افراد از کار مناسب دارد.
http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpgمحمود ایزد دوست روز پنجشنبه در همایش ملی کار شایسته و مشاغل سبز اظهار کرد : سازمان ملل متحد یک اقتصاد سبز را اقتصادی تلقی می کند که به بهبود خوشبختی مردم و برابری جامعه منجر شود در حالی که به نحو چشمگیری از خطرات زیست محیطی و کمبودهای بوم شناختی بکاهد.
وی تصریح کرد : سازمان بین المللی کار شغل های سبز را شغل های شایسته ای تلقی می کند که موجب کاهش مصرف انرژی و مواد خام ، محدود نمودن انتشار گازهای گلخانه ای ، کاهش اتلاف منابع و حفظ و احیاء بوم سامانه ها شود .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد : قرن بیست و یکم زمان رویارویی با دو چالش است که یکی از آنها جلوگیری از تغییرات آب و هوایی خطرناک و زوال منابع طبیعی که به طور جدی کیفیت زندگی نسل های حال و اینده را به خطر می اندازد.
وی چالش دوم را حصول اطمینان از توسعه پایدار بر اساس سه اصل رشد اقتصادی ، عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست عنوان و تصریح کرد : اقتصاد سبز به نمادی از پایداری بیشتر اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده که محیط زیست را برای نسل های اینده و به صورت عادلانه تری برای همه مردم و کشورها حفظ می کند .
ایزد دوست متذکر شد: حرکت به سوی اقتصاد سبز با ایجاد مشاغل سبز و سبز شدن صنایع موجود و فرایندهای تولید و اشتغال عناصری کلیدی برای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در محیط زیست هستند .
به گفته وی مشاغل سبز با ابتکار عمل مشترک برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد سازمان بین المللی کارفرمایان و کنفدراسیون اتحادیه تجارت جهانی آغاز شده است .
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود : این تلاش هماهنگ از طریق دولت ها، کارفرمایان و اتحادیه های صنفی کارگری برای حل چالش جهانی تغییرات اب و هوایی و پایداری زیست محیطی با تنظیم سیاست هایی منسجم و برنامه هایی موثر ایجاد مشاغل سبز و کار مناسب برای همه را مورد حمایت قرار می دهد .
وی خاطرنشان کرد : رشد سبز مسائل زیادی از قبیل تغیر آب و هوا اقتصادهای کم کربن ،کارامدی انرژی ،الودگی هوا حفاظت از تنوع زیستی محدودیتهای منابع ، اقتصاد سبز و مشاغل سبز را در بر می گیرد.
به گفته ایزددوست، مشاغل سبز فعالیت هایی را در بخشهای صنعت کشاورزی ساختمان و خدمات در بر می گیرد که ضمن حفظ محیط زیست ضوابط کار شایسته مانند دستمزد کافی ، شرایط ایمن ، حقوق قانونی کارگران و حمایت های اجتماعی را براورده می سازند .
وی تصریح کرد : سیاستهای فعال بازار کار شامل اموزش ( فنی و حرفه ای ، کارافرینی اکادمیک ) مشوق ها ( پایدار سازی از طریق بهره وری سبز) ، توسعه اشتغال ( یارانه مزد و ..) خدمات اشتغال ، اقدامات برای گروه های خاص، بر ترویج مشاغل سبز تاثیرگذار هستند و به نوعی ابزار دولت ها در توسعه مشاغل سبز به شمار می روند.
وی تاکید کرد : ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی به روسای قوا ، نشان از اهمیت موضوع دارد .
ایزد دوست تصریح کرد : با توجه به اهمیت کار شایسته و مشاغل سبز و ظرفیت های فرهنگی ، برخورداری از طبیعت غنی ، میراث فرهنگی و تاریخی و به شمار امدن یکی از قطب های گردشگری کشور ، داشتن فرصت های سرمایه گذاری بی شمار ، کشاورزی بودن استان و دارا بودن زیرساختهای مناسب و مهیا بودن شکل گیری مشاغل سبز در گیلان در عین رعایت ضوابط کار شایسته ، اداره کل استان با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی اقدام به برگزاری این همایش کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ، اهداف این همایش را معرفی و شناسایی مشاغل سبز ، ارتباط مشاغل سبز و کار شایسته ، نقش مشاغل سبز و کار شایسته در توسعه اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه ، راهبردهای تحقق برنامه ملی توسعه کار شایسته و کار سبز در ایران عنوان کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین