|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
فرماندار مهران از افزایش 20 برابری عبور زائران از مرز مهران از آغاز ورود زائران اربعین حسینی (هفته گذشته) تاکنون خبر داد.
http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpgمراد ناصری: در ابتدای آغاز سفر زائران اربعین به مهران روزانه پنج هزار نفر از مرز عبور می کردند اما اکنون این تعداد به رقم قابل توجه 100 هزار نفر در روز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اکنون روزانه 100 هزار نفر از مهران به کشور عراق سفر می کنند، پیش بینی کرد تا عصر امروز این تعداد به 130 هزار زائر برسد ضمن اینکه برای تسهیل در تردد این تعداد زائر 96 گیت پایانه مرزی مهران فعال شده است.
ناصری از تامین نیازهای مهم و اساسی زائران شامل تجهیز سرویس های بهداشتی، مواد خوراکی و اسکان خبر داد و افزود: مشکل خاصی در این بخش ها نداریم و اتوبوس نیز به میزان کافی برای انتقال زائران از شهر مهران به پایانه مرزی تدارک دیده و اماده شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون تنها مشکلی که در مهران وجود دارد، حضور زائرانی است که روادید ندارند و چون نمایندگی موقت کنسولی عراق نیز در ایلام مستقر است لذا صدور روادید برای این افراد متقاضی سفر به عراق سه تا چهار روز طول می کشد و این مهم موجب معطلی زائران و نارضایتی انها شده است.
ناصری بار دیگر به زائران تاکید و توصیه کرد: حتی المقدور روادید خود را از استان های مبدا تهیه کنند و کسانی نیز به هر علت در استان های خود موفق به دریافت روادید نمی شوند در شهر ایلام اقدام به تهیه آن کنند تا در مهران با مشکل عبور مواجه نشوند.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین