|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
پژوهشگر و محقق دینی و مذهبی گفت:عدد 40 در دین اسلام و در بین مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این عدد مرز تمام و کمال است از این رو اربعین تکمیل کننده و کمال فرهنگ عاشوراست.
http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpgمحمدرضا سنگری، روز پنجشنبه در یازدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در شیراز بیان کرد: امروز حرکت مشتاقان از تمام ادیان و مکتب های جهان به سوی کربلای معلی، موید حقانیت عاشورا و واقعه کربلا و جوشش فرهنگ عاشورایی است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: واقعه کربلا برای تمام بشریت یک الگو است و همه مردم آزادیخواه جهان می توانند با تاسی به سیره امام حسین (ع) و اتفاقات رخ داده در واقعه کربلا به سعادت برسند.
سنگری اضافه کرد: تمام اتفاقات رخداده در واقعه کربلا نشان از ایمان، اخلاص و عمل صالح است و این بهترین الگو برای بشریت است و می توان با این واقعه تاریخی، دین اسلام را به خوبی به مردم جهان معرفی کرد.
این پژوهشگر دینی ادامه داد: واقعه کربلا حدود یک هزار و 376 سال پیش اتفاق افتاده است اما هنوز تازه است و راز ماندگاری این واقعه، ایمان راسخ و حقانیت بود و حرکت امروز مردم در اربعین حسینی ادامه واقعه عاشوراست.
وی اظهار کرد: واقعه کربلا باید بیشتر مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد زیرا هر چه از واقعه خونین عاشورا سپری می شود ابعاد تازه ای از این واقعه روشن تر و آشکارتر می شود.
در این آیین، هدف از برپایی یازدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، معرفی ارزش ها، مکارم اخلاق، فضایل وسیره امام حسین (ع) و ویژگی های عاشورا و نقش آنها در ماندگاری این واقعه بزرگ تاریخی بیان شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین