|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
«خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که برخی وقت ها، انجام عملیات نظامی در برخی کشورها لازم می باشد و سوریه یکی از آنهاست.
http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpgبه نقل از خبرگزاری افه، قرار است روز شنبه تظاهراتی علیه مداخله نظامی در سوریه با شعار «به نام من نه» که از سوی حزب چپگرای پودموس و شخصیت های مختلف جامعه اسپانیا از جمله شهرداران مادرید و بارسلونا حمایت می شود، در مادرید برگزار گردد.
وزیر خارجه اسپانیا در این رابطه به خبرنگاران گفت: تظاهرات علیه جنگ خوب است اما برخی وقتها، عملیات های نظامی لازم هستند و عملیات نظامی در سوریه یکی از آنهاست.
وی ضمن تاکید بر اینکه فرانسه هنوز تقاضای رسمی از اسپانیا در مورد شرکت احتمالی این کشور در عملیات نظامی نکرده، خاطرنشان ساخت: دولت اسپانیا، شرکت نظامی خود را مشروط به این می سازد که یک حمایت بین المللی، مجوز دولتی و پارلمانی و یک اجماع احزاب سیاسی کشور در این زمینه وجود داشته باشد.
گارسیا مارگالو اطمینان داد که به هیچ عنوان، زمینه پیش تبلیغات انتخاباتی در تصمیمات در مورد شرکت احتمالی نظامی اسپانیا تاثیر ندارد زیرا دولت و شورای دائمی مجلس، در صورت نیاز می توانند این تصمیم را اتخاذ کنند.
وزیر خارجه اسپانیا تصریح کرد که دولت، این مساله را همانند «یک عملیات ملی واقعی» قلمداد می کند و به دنبال اجماع با احزاب سیاسی و بدون تصمیم عجولانه است.
وزیر خارجه اسپانیا معتقد است، باید یک تلاش نظامی بین المللی هماهنگ شده بدون استقرار نیروی زمینی به همراه یک عملیات سیاسی برای میانجیگری در مناقشه بین دولت «بشار اسد» و مخالفان دولت وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شر بزرگ، داعش است.
وی هشدار داد: داعش را نمی توانیم با شعارها شکست دهیم زیرا یا آنها باید باشند یا ما. راه میانبری وجود ندارد. انجام ندادن عملیات نظامی، اجازه دادن به تروریست ها است برای کشتن ما هر وقت که صلاح دیدند.
گارسیا مارگالو تاکید کرد: داعش یک پدیده جدید است که فراتر از یک سازمان تروریستی می باشد. شبکه های اجتماعی را مدیریت می کند ، یک پایگاه ارضی مستحکم و به روز جهانی دارد و متاسفانه دوام طولانی خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین