|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۷۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
وزیر کشور آلمان در شرایطی که «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بر نظام سهمیه بندی آوارگان و پناهجویان تاکید دارد، گفت: اتحادیه اروپا باید در زمینه تعداد پناهجویان مورد پذیرش خود محدودیت قائل شود.
«توماس دی میزر» گفت اتحادیه اروپا باید محدودیت «سخاوتمندانه» ای در زمینه تعداد مهاجرانی که هر ساله می پذیرد، اعمال کند.
این اظهارات از تعمیق اختلافات در آلمان بر سر چگونگی واکنش به بحران ناشی از هجوم آوارگان و پناهجویان به مرزهای اروپا حکایت دارد.
دی میزر در گفت و گو با روزنامه اتریشی «استاندارد» گفت که با پر شدن سهمیه ها، امسال دیگری مهاجری وارد نخواهد شد.
این موضع دی میزر در تضاد با دیدگاه های آنگلا مرکل است که همواره در مقابل اعمال محدودیت های جدی تر علیه تعداد پناهجویان مقاومت کرده است.
مرکل پیش تر گفته بود که محدودیت بیشتری درباره پناهجویان به آلمان قائل نخواهد بود هر چند که بر اساس گزارش رسانه های محلی آلمان، وی به دنبال مواجهه با انتقادهای فزاینده از سیاست «درهای باز»ش در قبال مهاجران، چنین موضعی را تعدیل کرده است.
دی میزر گفت که برنامه مهاجرت اتحادیه اروپا باید بر افراد بسیار نیازمند متمرکز شود و این عده باید از آوارگان و جنگ زدگان سوری متمایز شوند.
وی همچنین از اعمال مقررات کنترلی قوی تردر طول مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از «فرار» مهاجران تا قبل از پر شدن سهمیه ها حمایت کرده است.
آلمان در ماه های گذشته در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی تحت فشار بیشتری در پذیرش تعداد فزاینده پناهجویان بوده است.
انتظار می رود که این کشور امسال حدود 800 هزار پناهجو و مهاجر را بپذیرد که بسیار بیشتر از آمار سال قبل است.
به دنبال حملات ترویستی 22 آبان در پاریس پایتخت فرانسه، نخست وزیر فرانسه خواستار اعمال کنترل شدیدتر در زمینه سیاست مهاجرت پذیری اروپا شد.
«مانوئل والس» گفت ما نمی توانیم پناهجویانی بیش از تعداد مورد توافق بپذیریم.
مرکل در مقابل، در دفاع از سیاست مهاجرتی اش گفته است که موضوع تروریسم و پناهجویان دو موضوع مجزا است.
بحران ناشی از سیاست های مداخله جویانه واشنگتن و غرب در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، اروپا را با بحران بی سابقه ای از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه کرده است؛ بحرانی که حتی به بروز اختلافاتی بین کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای همسایه این قاره بدل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین