|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کشور نیاز به ۵۰۰ فروند هواپیما دارد، گفت: تاپایان سال به طور کامل قیمت بلیت هواپیما آزادسازی می شود.
علی عابدزاده با بیان اینکه قیمت بلیت عتبات کنترل کامل شده است و اکثر بلیت ها فروخته شده و کسانی که تخلف کرده اند پیگیری می شود، گفت: موارد تخلف نیز در خصوص قیمت بلیت هواپیما گزارش شده و با پیگیریهای لازم به مسئولان ذیربط ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی بلیت ها باید در گذشته انجام می شد، افزود: بخشی از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال گذشته اجرا شده و تاپایان سال به طور کامل قیمت بلیت هواپیما آزادسازی می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینه باید از نرخی  که به شرکت های هواپیمایی تحمیل می شد فاصله بگیریم تا شرکت ها بتوانند ناوگان خود را بهینه کنند، اظهار داشت: نرخی که به آنها تحمیل می شود باعث شده تا شرکت های هواپیمایی قادر به نوسازی ناوگان خود نباشند.

عابدزاده با تاکید بر اینکه همه شرکت های هواپیمایی خارجی در صدد هستند تا هواپیما به ایران بفروشند، ادامه داد: در کشور نیاز ۵۰۰ فروند هواپیما داریم که باید برای رسیدن به بازارهای جهانی در بخش هوایی زمینه ارائه خدمات را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲.۵ تریلیون دلار در سطح جهان در صنعت حمل و نقل هوایی تولید می شود و ۳.۴ کل گردش مالی دنیا در این صنعت است، گفت: ۳ میلیارد مسافر و ۶۰ میلیون تن بار معادل ۴۰ درصد کل بار دنیا در این صنعت جابجا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار گرفتن ایران در منطقه خاورمیانه فرصت طلایی برای استفاده از بازار حمل ونقل هوایی است، افزود: بسیاری از ناوگان های حمل و نقل هوایی با سن بالا در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قوانین منسوخ شده در سازمان هواپیمایی، گفت: یکی از مسائل سازمان هواپیمایی اصلاح قوانین و مقررات این سازمان است زیرا مدل بهره برداری از امکانات منسوخ شده است و باید تغییر ساختار هواپیمایی کشور متناسب با نیاز کشور باشد.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین