|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۶
کد خبر: ۷۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع تقلید گفت: برخی مسائل روز که در زمان کنونی بوجود آمده است مانند وقف محیط زیست باید توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تشویق و ترویج شود.
این مرجع تقلید روز پنجشنبه دردیدار حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور درقم افزود: وقف محیط زیست از جمله مسائل مهم اجتماعی است که باید راه اندازی شود.

وی افزود: کار سازمان اوقاف بسیار مقدس و مهم است چرا که کار آن خدمت به اجتماع، اسلام و مردم است و هر کاری که اعضای سازمان اوقاف و امور خیریه انجام دهند عبادت بسیار مهمی برشمرده می شود.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: سازمان اوقاف باید هفته ای یک تا دو ساعت در صدا و سیما زمان داشته باشد که مردم با فرهنگ وقف آشنا شوند و باید برخی مرکزهای وقف شده و آثار آن به مردم نشان داده شود تا مردم پس از تبلیغات، آثار و نتیجه های وقف در تعاون اجتماعی را ببینند.

وی گفت: اعزام مبلغان برای تبلیغ وقف کار خوبی است و این افراد باید بسیار ورزیده باشند تا شیوه ها و شرط های وقف به مردم آموزش داده شوند و مبلغان باید به تمامی مسائل وقف با توجه با آیات و روایات احاطه داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باید افرادی برای عملی ساختن احکام قرآن تربیت شوند که از نظر سطح علمی، اخلاقی و اطلاع از اوضاع زمان و جهان قوی باشند و مسائلی چون فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج کنند و نظام اسلامی باید حکم الهی حجاب را ترویج کند.

وی افزود: دولت باید ابلاغ کند هر خانمی که در اداره های دولتی شاغل است اگر رعایت حجاب را نکند روی اسم او خط کشیده می شود و این گونه اقدام ها در مورد فرهنگ عفاف و حجاب باید اجرایی شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: احیای موقوفات نیز کار بسیار مهمی است که باید انجام شود و باید شاهد ابتکارهای زیادی در سازمان اوقاف و امور خیریه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی روز پنجشنبه در سفر به قم با جمعی از علما و مراجع تقلید دیدار می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین