|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در شرایط فعلی مهمترین راه نجات تولید وصل شدن به بازارهای جهانی و صادرات است.
بهرام سبحانی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل ازصادرکنندگان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه بازارهای داخلی فوق العاده آسیب پذیر هستند، افزود: در یک سال گذشته بر اثر شرایط رکود حاکم بر بازار داخلی، فولاد مبارکه توانست تولید و صادرات خود را به خوبی انجام دهد.

وی بازار داخلی فولاد را آسیب پذیر عنوان کرد و گفت : بازار جهانی فولاد یک و شش دهم میلیارد تن است و ادامه حیات واحدهای تولیدی را باید در صادرات آنها جستجو کرد.

سبحانی افزود: سند صادرات فولاد مبارکه در سال 92 ترسیم شد در همان سال برنامه تولید 600 هزار تن تولید را به یک میلیون تن و سال 93 به یک و نیم میلیون تن افزایش دادیم.
سبحانی افزود :بر اثر رکودی که بر بازار داخلی حاکم شده، مصرف محصولات فولادی به شدت پایین آمده است.

وی با بیان اینکه محصولات فولاد مبارکه محصولات خاصی هستند و بازاریابی مشکلی دارد، گفت : 30 درصد از محصولات فولاد مبارکه را به صادرات اختصاص داده شد و اگر صادرات نداشتیم امروز انبارهای فولاد مبارکه در وضعیت نامطلوبی قرار داشت.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه تعدادی از مشکلات ما به دلیل شرایط بین المللی و تحریم ها و موقعیت سیاسی کشور بود، اظهار کرد: فروش های مدت دار یکی از مهمترین مشکلاتی است که ارتباطی به تحریم ها ندارد و باید برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه سالانه 800 میلیون دلار صادرات دارد، گفت: شرکت برای چرخش مالی خودش به نقدینگی نیاز دارد و این مقدار پول را به سختی می توان فراهم کرد.
سبحانی گفت: 55 درصد صادرات فولاد مبارکه به مقصد اروپا و مابقی در منطقه و جنوب شرق آسیا صادر می شود.

همچنین رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: صادر کنندگان نمونه بهترین افرادی هستند که می توانند در امر صادرات سیاستگذاری کنند و می توان از آنها به عنوان اتاق فکر و نخبگان فکری در رابطه با تدوین قوانین صادرات استفاده کرد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: در دولت یازدهم با تدابیری که اندیشیده شد و با آرامشی که امروز در سطح بین المللی در نتیجه اقدامات منطقی ایران بوجود آمده ، امیدواریم زمینه صادرات کشور به عنوان موتور محرکه توسعه کشور فراهم شود.

وی تاکید کرد: استان اصفهان با هشت هزار واحد تولیدی و موفق در صادرات با شرایط سخت موجود انتظار داشتیم که در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت یا معاون ایشان حضور داشته باشند،تا صادرکنندگان استان اصفهان بتوانند مسائل و مشکلات را به گوش وزیر و مسئولان برسانند.

وی با بیان اینکه صادرات ما در سه ماهه اول سالهای 93 و 94 کاهش داشته است، تصریح کرد: تولید کنندگان و صادرکنندگان در سخت ترین شرایط اقتصادی فعالیت می کنند.
سهل آبادی با بیان اینکه تمام کارخانه های استان اصفهان به جای کارخانه داری انبارداری می کنند، گفت: فولاد مبارکه به عنوان یکی از بهترین کارخانه های استان اصفهان امروز با مشکل مواجه است و انبارهای فولاد مبارکه پر از تولیدات این شرکت است.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با پرداخت بیش از 5 هزار میلیارد تومان مالیات نباید با مشکل مواجه شود، اظهار کرد: استان اصفهان دومین استان کشور از نظر پرداخت مالیات و بیست و نهمین استان کشور از نظر دریافت بودجه است.
آیین تجلیل از 6 شرکت صادر کننده نمونه ملی و 24 شرکت صادر کننده نمونه استانی با حضور مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت و استاندار اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین