|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا گفت : به دلیل قداست و حساسیت کار خبرنگار هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند.
کورش کریم زاده شامگاه چهارشنبه درجلسه آموزشی توجیهی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه رسانه که درمحل دادستانی شهرضا برگزار شد افزود : خبرنگاران می توانند با انتقاد سازنده و ارائه پیشنهاد و راهکارهای مناسب به تحقق اهداف جامعه کمک کنند.

کریم زاده با تاکید بر نقش موثر خبرنگاران درشهرستان افزود: خبرنگاران می توانند در راستای جلوگیری از نشر مطالب خلاف موازین اسلام ومطالب خلاف عفت عمومی تلاش کنند.
وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شهرستان شهرضا اظهارکرد: رسانه ها با ایجاد تعامل و همدلی در خصوص پیشگیری از اختلافات قومی و قبیله ای شهرستان را یاری کنند.

دادستان شهرضا با یاد آوری ممنوعیت انتشار اسناد محرمانه و اسرار نظامی کشورگفت : جلوگیری از افترا به مقامات , نهادها و ارگانها و توهین به اشخاص ازمواردی است که باید مدنظر رسانه ها باشد.

کریم زاده انتشار مطالبی در خصوص افراط و و تفریط در دفاع از حقوق زنان و مردان را خلاف قانون دانست و افزود : پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و تحریف مطالب دیگران طبق قانون مطبوعات جرم و مدیران مسئول رسانه ها باید در این زمینه جوابگو باشد .

وی در ادامه به گستردگی استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت : انتشار تصاویر و نوشته های مستهجن و مبتذل , تحریف فیلم و صوت و عکس , انتشار فیلم و عکس خصوصی دیگران , تشویش اذهان عمومی با نشر اکاذیب و ارائه نرم افزارهای مربوط به آموزش های غیر مجاز ازجمله جرایم فضای مجازی بوده که مورد پیگیری مسئولان قضایی قرار می گیرد .

کریم زاده با اشاره به درپیش بودن انتخابات از خبرنگاران خواست تا در زمینه برگزاری انتخابات پرشور وسالم تلاش و مسئولان را یاری کنند.
دادستان شهرضا در پایان از اصحاب رسانه به عنوان صاحبان قلم و اندیشه خواست به مسئولان شهرستان در امر ایجاد فضای سالم فرهنگی کمک کنند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین