|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۷۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
دبیر انجمن متخصصان طب افغانستان گفت: ایران می تواند از توریسم درمانی حداکثر استفاده را داشته باشد و باید به سرعت آن را در کشور گسترش دهد.
فرزاد یوسفی چهارشنبه شب در نشست شهرداراصفهان با اعضای انجمن متخصصان طب افغانستان افزود: با توجه به اینکه کشورهای هند و پاکستان پیشرفت های خوبی در زمینه جذب گردشگر برای درمان دارند ارزآوری بالایی را برای کشورهای خود به همراه داشته اند.
وی با اشاره به صدور ویزای یک ساعته از سوی هند برای بیماران و نیز تبلیغات بسیار زیاد گردشگری درمانی در کشور افغانستان تصریح کرد: ایران چنین اقدامات و تبلیغاتی را در افغانستان ندارد در حالی که می تواند از این راه ارزآوری بالایی را داشته باشد.

این پزشک افغان با بیان اینکه برای صدور ویزا از سوی ایران زمان زیادی صرف می شود ادامه داد: ورود بیماران افغان برای سیر مراحل درمانی به ایران برای آن ها مسافت و هزینه کمتری را به همراه دارد بنابراین توسعه توریسم درمانی در ایران می تواند به سود دو کشور همسایه ایران و افغانستان باشد.
وی گفت:اعضای انجمن متخصصان طب افغانستان، سایر پزشکان، متخصصان و اساتید دانشگاه افغانستان نیز می توانیم با ارائه سمینارهای علمی و معرفی صنعت توریسم درمانی ایران در کشور خود می توانیم اقدامات موثری را برای جذب توریسم سلامت در ایران انجام دهیم.

دبیر کمیته آموزش و پیشگیری انجمن متخصصان طب افغانستان و عضو هیات علمی دانشگاه خاتم النبی (ص) کابل نیز در این نشست گفت: با توجه به نوع امکانات و تجهیزات درمانی ایران و سپس اصفهان، می تواند در زمینه توریسم سلامت موفق عمل کند.
خان علی محمدی افزود: توانمندی های علمی ایران بسیار بالاتر از کشورهای هند و پاکستان است.
وی ادامه داد: جذب توریسم در تمام زمینه ها می تواند هجمه های سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران را با شکست روبه رو کند.
شهردار اصفهان نیز احداث شهرک سلامت اصفهان را ظرفیتی مناسب برای توسعه توریسم درمانی دانست.
مهدی جمالی نژاد : این شهرک اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2017 معرفی شده است اظهار کرد: با بهره برداری از شهرک سلامت تمهیداتی برای ایجاد ظرفیت بیشتر میزبانی از کشورهای مسلمان اندیشیده شده است.
جمالی نژاد تاکید کرد: می توان تفاهم نامه ای در قالب طرح جامع توریسم سلامت میان شهرک سلامت و انجمن متخصصان طب افغانستان منعقد کرد و باید گفت که 14 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز تاکنون تمهیدات و همکاری خوبی را برای پذیرش بیماران افغان داشته و دارد.

وی افزود: بیمارستان عسگریه اصفهان نیز واحدی را برای درمان رایگان اتباع افغان اختصاص داده است.
وی با اشاره به موقعیت منطقه ای، امکانات و سایر ویژگی های استان اصفهان گفت: این استان ظرفیت های مختلفی را برای گونه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت دارد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان اشتراک فرهنگی و دینی بسیار دارند گفت: این ریشه مشترک به همدلی و تبادل اطلاعات و علوم دو کشور کمک می کند و ایران در این زمینه به دنبال سودآوری نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین