|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مشکل تحریم دارو در شرایط پسا تحریم رفع خواهد شد.
دکترسیدتقی نوربخش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه درهیچ جای دنیا درمان و دارو نباید در تحریم گنجانده شود، افزود: اما متاسفانه تحریم های دارو مورد نیاز بیماران تنها به خاطر سیاست های استکباری علیه ملت ایران اعمال و امیدواریم مشکل تحریم دارو در شرایط پساتحریم در چند ماه آینده رفع شود.

وی اظهارکرد: برجام یکی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت تدبیر و امید است که با حمایت مردم و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب در چارچوب سیاست های تعیین شده، دولت به آن پایبند بوده و در شرایط جدید واحدهای اقتصادی نقش خواهد داشت.

مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرد: به رغم اینکه در دنیا دارو تحت هیچ تحریمی در دنیا قرار نمی گیرد اما به دلیل عدم انتقال ارز، آن را تحت تحریم قرار دادند، اما این اقدام اشتباهی بود که امیدواریم در سه چهار ماه آینده این مشکل رفع شود.

نوربخش ادامه داد: رفع تحریم در دارو خودش را نشان خواهد داد امیدواریم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند به شرایطی برسیم که دارو از خارج کشور وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: وارد کردن دارو از خارج یکی از سیاست های غلط است، چرا که دارو یک کالا استراتژیک می باشد و با کمال تاسف داروهای مشابه در ایران نیز مانند داروهای تالاسمی و رشد از خارج وارد می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تلاش دولتمردان در دولت یازدهم برای برداشتن تحریم ها را بسیار موثر دانست و گفت: امیدواریم با تلاشی که مسئولان وزارت امور خارجه و سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در جریان برجام انجام داده اند، در آینده ای نه چندان دور، شاهد رفع مشکلات کشورمان در حوزه تحریم باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین