|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: ستاد ویژه پیشگیری،پیگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان با تبلیغات زود هنگام و دادن وعده های دروغین و آن چنانی برخورد می کند.
محمد تقی شاکرمی در نخستین جلسه شهرستانی ستاد ویژه پیشگیری ، پیگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در شهرستان پلدختر افزود: آرای مردم امانت است و هدف تمامی نهادهای متولی امر انتخابات ، برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری و سلامت آرا باشد .
وی با بیان این که وظیفه ستاد، پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم است گفت: دستگاه قضایی تلاش می کند در فرایند انتخابات دخالتی نداشته باشد و با پیش بینی های دقیق برای برگزاری انتخابات بستر مناسبی فراهم کند .

وی افزود: دستگاه قضایی با تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی و قانون شکنان و بد اخلاقی انتخاباتی و هرگونه تخلف دیگر، برخورد جدی می کند .
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت:رعایت قانون، اخلاق و بی طرفی از سوی مجریان انتخاباتی ،کاندیداها و هواداران آنها تضمین کننده انتخاباتی آزاد ،سالم و بانشاط و پرشور است .

شاکرمی با بیان این که،وجود ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در افزایش مشارکت مردم تاثیر گذار است افزود: ورود قوه قضایی و تشکیل این ستاد برای برخورد با متخلفان می تواند در مردم ایجاد امیدواری و اعتماد کند .
وی گفت: از وظایف ستاد ویژه پیگیری و پیشگیری از جرایم انتخاباتی با آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی تعیین شعبه ویژه در دادگاه ها و دادسراهای حوزه قضایی برای رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی است .

وی افزود: این ستاد درجریان انتخابات با مجریان و ناظران انتخاباتی در تعامل و همکاری است و در برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه و مشارکت گسترده مردم کمک می کند .
وی گفت: افرادی که به صورت غیر مجاز با استفاده از سرمایه ملی مردم از هم اکنون تبلیغ انتخاباتی می کند دروغ می گوید و نمی تواند فرد مفیدی باشد که باید این مهم را برای مردم تبیین کرد .
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان از کسانی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند خواست که از هرگونه سیاه نمایی ، تخریب ، بهره گیری ابزاری از اقوام ، دادن وعده های غیر قابل تحقق و زیر سوال بردن خدمات دیگران دوری کنند .
شاکرمی افزود: طایفه گرایی که یکی از دسیسه های استعمار است درد استان لرستان است که از گذشته تا کنون مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده است .

وی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد از احساسات پاک و لطیف مردم و عشایر و طوایف توسط سوداگران انتخاباتی سو استفاده شود .
وی به زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: زمان تبلیغات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت 6 روز در نظر گرفته شده که قبل از این تاریخ هرگونه فعالیت تبلیغاتی تخلف از قوانین محسوب می شود .
امام جمعه پلدختر نیز گفت: ارزش هر فرد به میزان کار نیکو و پسندیده ای است که انجام می دهد و یکی از نعمت هایی که خدا به انسان داده اختیار است و فرد می تواند نوع زندگی خود را انتخاب کند .

حجت الاسلام محمد سوری افزود: اگر نظامی در راس آن مرجع و نایب امام زمان نباشد مشروعیت ندارد و افراد در حقوقشان حق تصرف ندارند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی افراد حق انتخاب دارند .
وی با بیان این که تعیین سرنوشت کشور به دست مردم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است گفت: به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران با حضور در انتخابات مختلف از انتخابات شورا گرفته تا انتخابات رییس جمهوری خود سرنوشت کشور را رقم می زنند و این یک نعمت بسیار بزرگی است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد .

فرماندار پلدختر با بیان این که حضور حماسی و حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت وحدت ملی و نا امیدی دشمنان می شود، گفت:دست اندرکاران انتخابات امسال باید زمینه حضور با شکوه مردم در این عرصه سرنوشت ساز را فراهم سازند .
نورالدین درمنان انتخابات پیش رو را مهمترین رویداد سیاسی کشور دانست و افزود:از مهمترین وظایف فرمانداری برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است .

وی بی طرفی را زمینه جلب اعتماد مردم دانست و گفت: این مهم ، حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم می کند و این حضور موجب تقویت وحدت ملی و نا امیدی دشمنان می شود.
وی همدلی را مهمترین رمز موفقیت در زمینه های مختلف دانست و افزود: وحدت و همدلی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه است و بدون شک مردم هم انتظار دارند انتخابات شکوهمند را شاهد و نظارگر و در آن حضور داشته باشند و در این میان ملاک عمل برای ما قانون است .

فرماندار پلدختر گفت: امکانات دولتی نباید برای تبلیغات نامزدها استفاده شود زیرا استفاده از آن در امر انتخابات له یا علیه هر داوطلبی ممنوع است و به هیچکس اجازه نمی دهیم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مسیر انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین