|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
مراسم حج تمتع سال 94 برای همیشه در ذهن ایرانیان باقی خواهد ماند؛ مراسمی که قرار بود وحدت اسلامی را به اوج برساند اما با سهل انگاری ها تبدیل به فاجعه ای شد که تنها اختلافات را بیشتر کرد.
 مراسم حج تمتع سال 94  برای همیشه در ذهن ایرانیان باقی خواهد ماند؛ مراسمی که قرار بود وحدت اسلامی را به اوج برساند اما با سهل انگاری ها تبدیل به فاجعه ای شد که تنها اختلافات را بیشتر کرد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، ماه ها از فاجعه منا می گذرد اما داغ ، فراموش نشده است به ویژه وقتی وضعیت یکی از دیپلمات های بنام کشور در این میان نامعلوم باشد. 

همه امید داشتند که غضنفر رکن آبادی که در حادثه منا مفقود شده بود سالم به آغوش خانواده باز گردد؛ دو هفته پیش بود که شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید با خواهر  دکتر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان گفت و گو کرد و وی به زنده بودن برادرش ایمان داشت و بیان می کرد امید زیادی دارند تا ایشان صحیح و سالم به کشور بازگردد. 

اما دیروز خبری دریافت شد مبنی بر اینکه گویا پیکر این بزرگوار در میان کشته شدگان منا پیدا شده است؛ خانواده راهی عربستان شدند تا از طریق آزمایش DNA هویت این پیکر مشخص شود.

غضنفر رکن آبادی در حریم امن جان سپرد

بعد از آنکه 2 تن از اعضای خانواده دکتر رکن آبادی به عربستان رفتند برای شناسایی پیکر غضنفر رکن آبادی، آزمایش های به عمل آمده مشخص کرد که وی همان سفیر سابق ایران در لبنان است که در مراسم حج و در خالص ترین و ناب ترین حالت عبادت به دیدار حق شتافته است.

غضنفر رکن ابادی در سال ۱۳۴۵ در قم متولد شد وی  دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳سفیر ایران در لبنان بود. وی در تاریخ 2 مهرماه 1394 در جریان فاجعه منا کشته شد. 

رکن آبادی از منا خواهد گفت 

هر چند غم بزرگی در خانواده وزارت امور خارجه خیمه زد اما باز همچون سابق غضنفر رکن ابادی به کمک مسئولین کشور خواهد امد. او قطعا می تواند به سوالاتی پاسخ گوید که پرده از یک فاجعه بر خواهد داشت. 

گمانه هایی که در رابطه با حوادث پیش آمده در عربستان مطرح شده است این بار پیکر بی جان رکن ابادی  به آنها پاسخ خواهد گفت. هنوز فراموش نشده است که چگونه دولت عربستان منکر وجود دیپلمات ایرانی در این کشور می شد به گونه ای که حتی احتمال ربوده شدن قوت گرفت.

بی شک آزمایش ها مربوط به علت فوت سفیر سابق ایران در لبنان می تواند پرده از بسیاری واقعیت های پنهان بردارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین