|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۷۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
وزیر بهداشت سابق با اشاره به این نکته که به طرق مختلف می توات زیر این قانون را خالی کرد افزود: تا زمانی که ما حرف درستی نزنیم و قانون درستی ننویسیم حرف های ما نمی تواند جایگاهی داشته باشد و قانون باید به نحوی نوشته شود که کسی نتواند آن را دور بزند .
 لایحه شفاف سازی هزینه های انتخابات با وجود آنکه به نظر می رسد لایحه ای ضروری برای جلوگیری از ورود رانت خواری ها به انتخابات شود اما عده ای انتقاداتی نیز به این لایحه دارند از جمله نماینده مردم تبریز.


مسعود پزشکیان در رابطه با این لایحه به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت :قانون شفاف سازی هزینه های انتخاباتی، چندان لایحه و قانون محکمی نیست و اما و اگرهایی در آن وجود دارد؛ درواقع  راه های فراری در آن دیده می شود که نمی توان جلوی آن را گرفت یا حداقل مدل مشابهی که در کشوری به کار گرفته شده باشد نمی توان برای آن پیدا کرد. 
 

وی با اشاره به اتفاقات و دریافت پول هایی که گفته می شد در دور قبل  برخی کاندیداها از معاون اول رئیس دولت سابق دریافت کرده بودند اظهار داشت: باز هم این اتفاقات رخ خواهد داد.

 وی ادامه داد: امروز که اختلاس ها و رانت هایی مشاهده می شود مگر قانون برای ممانعت از این رانت خواری ها کم بوده است، پس چرا رانت خواری وجود دارد ؟!


پزشکیان تاکید کرد: تا زمانی که داده های درستی از انسانها و وضعیت آنها در جامعه  نداشته باشیم، اینکه پول را چگونه خرج می کنیم نمی تواند مثمر ثمر باشد به عبارت دیگر ممکن است من پول را به خواهر یا دوستم بدهم تا خرج کند، چراکه  قانون مراقب من  است نه مراقب اطرافیانم پس از این طریق پول را مصرف می کنم . 

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با اشاره به این نکته که به طرق مختلف می توات زیر این قانون را خالی کرد افزود: تا زمانی که ما حرف درستی نزنیم و قانون درستی ننویسیم حرف های ما نمی تواند جایگاهی داشته باشد و قانون باید به نحوی نوشته شود که کسی نتواند آن را دور بزند .

پزشکیان همچنین اشاره ای به مشکلات بعد از تدوین قانون کرد و بیان داشت : مرحله دیگری نیز بعد از نوشتن قانون وجود دارد که آن نیز حائز اهمیت است درواقع وقتی قانون را درست نوشتیم باید افرادی وجود داشته باشند که اگر  خطایی در مسیر اجرای آن دیدند  بلافاصله او را بازخواست کنند.

وی افزود : تنها حرف درست زدن، مهم  نیست بلکه حرف درست، درست اجرا کردن و درست نظارت کردن هم نیاز دارد؛ ما ناظران درستی نیستیم چرا که نظارت ابزار می خواهد و این ابزار باید یک روندی را طی کند تا به یک چارچوب پاسخ گویی مناسب برسد؛ تازه اگر این ابزار را وجود داشته باشد ممکن است آن پاسخ لازم را نتواند دریافت کند .

مسعود پزشکیان در پایان گفت: حتی اگر قانون تصویب شود برخی باز با دور زدن این قانون، با رانت خواری ها سعی می کنند کرسی برای خود دست و پا کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین