|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
در اسفند سال90 هنگام برگزاري انتخابات مجلس نهم، در تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تعداد واجدين شرايط راي دادن تقريبا 6ميليون نفر بود و اگر تنها 10درصد از اين 6ميليون نفر به آقاي كوچك‌زاده راي مي‌دادند، ايشان بايد با 600هزار راي به عنوان نماينده تهران انتخاب مي‌شد
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت:
 
1- روز گذشته مهدی کوچک‌زاده، نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس در واکنش به رئیس مجلس که تذکر او درباره امحای سیب‌زمینی در استان فارس را وارد نمی‌دانست استعفا و اعلام کرد قادر به انجام وظایف نمایندگی نیست. آنچه در این باره به ذهن می‌رسد آن است که استعفای آقای کوچک‌زاده حرکتی تبلیغاتی و سمبلیک به شمار می‌رود. اگر آقای کوچک‌زاده واقعا قصد داشت استعفا دهد باید همان زمان که تنها پنج‌درصد مردم تهران به او رای دادند استعفا و اعلام می‌کرد که نمی‌تواند با پنج‌درصد از آرای مردم ادعای نمایندگی مردم تهران را داشته باشد. در اسفند سال90 هنگام برگزاري انتخابات مجلس نهم، در تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تعداد واجدين شرايط راي دادن تقريبا 6ميليون نفر بود و اگر تنها 10درصد از اين 6ميليون نفر به آقاي كوچك‌زاده راي مي‌دادند، ايشان بايد با 600هزار راي به عنوان نماينده تهران انتخاب مي‌شد در صورتي كه آقاي كوچك‌زاده با 367 هزار راي وارد مجلس شد و به عبارتي، 95درصد مردم تهران به ايشان راي ندادند. اين استعفا درحالي اتفاق افتاده است كه كشور به سرعت به فضاي انتخابات مجلس دهم نزديك مي‌شود. بنابراین اينگونه اقدامات را مي‌توان سياسي و تبليغاتي دانست كه از سوي عضو جبهه پايداري صورت مي‌گيرد.

 در همين راستا سوالي كه مطرح مي‌شود این است كه آقاي كوچك‌زاده چطور در اين سه سال و اندي مي‌توانست وظايف نمايندگي خود را انجام دهد اما اكنون كه زمان زيادي به پايان عمر مجلس نهم نمانده است، متوجه شده‌اند كه نمي‌توانند وظايف نمايندگي خود را انجام دهند؟! 2- آقاي نقوي‌حسيني روز گذشته در مصاحبه با يكي از خبرگزاري‌ها درباره حادثه قرچك گفته است: ‌«اصلاح‌طلبان چهار شهرستان ۵۰نفر بيشتر نبودند. ۵۰ نفر دور هم جمع شده‌ بودند و اين ۵۰ نفر كسي نيستند و پشيزي هم ارزش نداشتند.» ايشان همچنين اذعان داشته: «ممكن است وزارت كشور بخواهد به چوپان‌ها هم مجوز بدهد. وزارت كشور غلط كرده است چنين مجوزي داده‌ است» و «اگر من مي‌خواستم بگويم كه فقط يك سوت مي‌زدم، ۱۰هزار نفر جمع مي‌شدند.» احتمالا ايشان فضاي سياسي را با مكان و فضاي ديگري اشتباه گرفته و فكر مي‌كند كنش سياسي معناي ديگري دارد. از اين جملات بيان شده از سوي نماينده ورامين چنين برمي‌آيد تنها موضوعي كه براي آقاي نقوي‌حسيني داراي چندان اهميتي نيست، قانون و شأن نماينده مجلس است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین