|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۷۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
وی با بیان اینکه سقف تولید اوپک متعلق به خود این سازمان است، یادآورشد: هم اینک اوپک روزانه یک و نیم میلیون بشکه بیش از سهم خود تولید می کند.
  وزیر نفت گفت: برای افزایش سم صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی به سقف پیش از تحریم ها، نیازی به اجازه اوپک و یا هیچ سازمان و شخص دیگری نداریم.

بیژن نامدار زنگنه روز شنبه در حاشیه هفدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی.یی.سی.اف) در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: افزایش صادرات نفت حق مسلم ایران است و در این زمینه نیاز به اجازه هیچ شخص یا سازمانی نداریم.

وی با بیان اینکه سقف تولید اوپک متعلق به خود این سازمان است، یادآورشد: هم اینک اوپک روزانه یک و نیم میلیون بشکه بیش از سهم خود تولید می کند.

زنگنه با اشاره به اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران گفت: در جلسه فوق العاده صبح امروز، اسناد مورد نیاز مربوط به جلسه سران آماده و دستور جلسه آن تائید شد.
وی ادامه داد: قطعنامه مفصلی در این جلسه مطرح و همه مفاد آن با مشارکت همه اعضا مورد تفاهم قرار گرفت و نهایی شد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد که قطع نامه نهایی شده روز دوشنبه (دوم آذرماه) پس از مطرح شدن در اجلاس سران، علنی و منتشر می شود.

وی افزود: در قالب یک گزارش، پیام اجلاس یاشده به نشست پاریس (نشست COP٢١) در خصوص اهمیت دادن به سوخت گاز و نقش آن در بهبود محیط زیست در شرایط کنونی آب و هوایی جهان ارایه می شود که این گزارش نیز نهایی و تائید شده است.

((کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی موسوم به COP٢١ قرار است از نهم تا بیست و یکم آذرماه امسال در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شود و رهبران بیش از 100 کشور در آن شرکت خواهند کرد تا در رابطه با کاهش تولید گازهای گلخانه ای توسط کشورهای خودشان تصمیم گیری کنند.))
ادامه دارد...
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین