|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تکمیل ظرفیت بیشتر پروازهای عتبات برای اربعین حسینی خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی ظرفیت‌های جدید ایجاد کرده اند.
10 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، کیش ایر، قشم، ماهان و معراج، آسمان و نفت فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات را از 16 آبان برای ایام منتهی به اربعین براساس نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری آغاز کرده اند.

نرخ‌های بلیت پروازهای عتبات عالیات همچون پروازهای بین‌المللی تابع نرخ‌های آزاد و رقابتی است اما به علت اینکه هر سال در ایام اربعین برخی سوءاستفاده‌ها از حجم بالای تقاضای سفر هوایی به نجف و بغداد اتفاق می‌افتاد و بلیت‌ها با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسید، سازمان هواپیمایی در سال جاری نرخ‌های ثابتی تعیین کرده است.

بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت پروازهای تهران - نجف - تهران 950 هزار تومان ، تهران- بغداد- تهران 850  هزار تومان ، مشهد - نجف - مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد - بغداد - مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.

نرخ بلیت از سایر شهرهای کشور به مقاصد نجف و بغداد با نرخ‌ بلیت‌های از مبدا تهران محاسبه می‌شود.

همچنین به منظور افزایش ظرفیت پروازها به علت تقاضای زیاد در روزهای 4 تا 18 آذر به مناسبت اربعین 511 مجوز پرواز اعم از برنامه‌ای و فوق العاده برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و 168 مجوز پروازی نیز برای دو شرکت‌های هواپیمایی عراقی ایرویز و فلای بغداد صادر شد.

ظرفیت بیشتر پروازهای نجف و بغداد تکمیل شده و فقط ظرفیت کمی برای روزهای یکم تا چهارم آذر موجود است.

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میزان درخواست‌های شرکت های هواپیمایی برای انجام پروازهای فوق‌العاده به عتبات حدود 10 پرواز است ، افزود: به علت محدود بودن ظرفیت ناوگان شرکت‌های هواپیمایی امکان ارائه درخواست‌های بیش از این برای آنها وجود ندارد.

سازمان هواپیمایی کشوری هم از متقاضیان سفرهای هوایی درخواست کرده است از خرید بلیت از سایت‌های اینترنتی متفرقه که به شرکت‌های هواپیمایی تعلق ندارند خودداری کنند.

همچنین در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی با شماره تلفن‌های 61022355 - 61022015 ، تلفکس 66048007 ، پست الکترونیکی shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798- 13445 دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری تماس گیرند.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین