|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۷۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
وی افزود: طرح‌های اقتصادی دولت که در قالب بسته خروج از رکود ارائه می‌شود نیز نشان می‌دهد که نگاه اقتصادی فعال‌سازی چرخه تولید در آن وجود ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نظرات اقتصادی رئیس‌جمهور طی 2.5 سال گذشته واقعاً بی‌مبناست، تأکید کرد: نه تنها از رکود خارج نشدیم بلکه همچنان قهقرای رکود را طی می‌کنیم.

سیدحسن نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بسته اقتصادی دولت، اظهار داشت: نظرات اقتصادی و پیشنهادات اقتصادی آقای رئیس‌جمهور طی 2.5 سال گذشته واقعاً بی‌مبناست، چه آنچه که روحانی قبل از انتخابات می‌گفت مبنی بر اینکه 100 روزه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند اما بعداً دیدیم که با 5 برابر آن زمان هم رئیس‌جمهور نتوانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و چه آنچه که می گفت از رکود خارج شدیم، اما متأسفانه از رکود خارج نشدیم که هیچ، بلکه همچنان قهقرای رکود را طی می‌کنیم.

 وی افزود: طرح‌های اقتصادی دولت که در قالب بسته خروج از رکود ارائه می‌شود نیز نشان می‌دهد که نگاه اقتصادی فعال‌سازی چرخه تولید در آن وجود ندارد.

نقوی تصریح کرد: وقتی که دولت به 100 هزار نفر وام خودرو می‌دهد، قرار است این وام خودرو کدام چرخه اقتصادی را به گردش درآورد؟ چقدر اثر اقتصادی دارد؟ چقدر می‌تواند ما را از رکود خارج کند؟ بالای 60 درصد کارخانجات و مراکز تولیدی ما نیازمند نقدینگی هستند، این مراکز تولیدی یا تعطیل شدند یا با درصد پایینی از ظرفیت‌شان کار می‌کنند.

وی همچنین گفت: با وام خودرو نمی‌شود از رکود خارج شد و چرخه اقتصادی کشور با این گونه وام‌ها به گردش درنمی‌آید؛ با دادن اینگونه وام‌ها شاید بتوان دهان‌ها را با اهداف سیاسی شیرین کرد اما نمی‌شود کار اقتصادی انجام داد.

نقوی بر همین اساس یادآور شد: اگر قرار بود با دادن وام 25 میلیونی، مردم را دست به جیب کنیم بهتر بود این میزان وام بین جوانانی تقسیم می‌شد که چند سال است در صف گرفتن 3 میلیون تومان وام ازدواج قرار دارند و نتوانستند وام ازدواج‌شان را بگیرند، ای کاش این رقم به عنوان وام اشتغال به جوانان داده می‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما واقعاً اهداف و دیدگا‌ه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور را نمی‌فهمیم، چون نه اثر اقتصادی از آن حاصل می‌شود و نه آنچه که اظهار می‌کنند، به منصه ظهور می‌رسد.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین