|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۰
کد خبر: ۷۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵
"جرمي کوربين" رهبر حزب کارگر انگليس گفت: بايد جلو قدرت هاي منطقه اي که تامين کننده پول و اسلحه داعش اند گرفته شود. وي در نشست امروز اعضاي مجلس عوام انگليس افزود: منابع مالي داعش را قدرت هاي منطقه تامين مي کنند و پول و سلاح به داعش مي رسانند.
رهبر حزب کارگر انگليس در نشست امروز اعضاي مجلس عوام انگليس گفت که منابع مالي داعش را قدرت‌هاي منطقه تامين مي‌کنند.

"جرمي کوربين" رهبر حزب کارگر انگليس گفت: بايد جلو قدرت هاي منطقه اي که تامين کننده پول و اسلحه داعش اند گرفته شود. وي در نشست امروز اعضاي مجلس عوام انگليس افزود: منابع مالي داعش را قدرت هاي منطقه تامين مي کنند و پول و سلاح به داعش مي رسانند.

کوربين خطاب به نخست وزيرانگليس گفت: آيا قول مي دهيد با همکاري اتحاديه اروپا و در اقدامي مشترک جلو اين گونه حمايت ها را بگيريد ؟

ديويد کامرون در پاسخ گفت: ما قول داده ايم جلو همه کمک هاي مالي و تسليحاتي به داعش را بگيريم اما بايد ابتدا ديد آنان پول ها و تسليحات خود را از کجا به دست آورده اند.

نخست وزير انگليس در ادامه افزود: عراق دولت يکپارچه نداشت و ازدرون اوضاع سوريه هم داعش پديد آمد و با دسترسي به منابع نفتي و سلاح هايي که در اين کشورها وجود داشت ريشه هاي داعش شکل گرفت اما اکنون بايد اين مسائل را کنار گذاشت و به مشکل اساسي توجه کرد و براي نابودي داعش متمرکزشد.

جرمي کوربين همچنين با اشاره به حملات پاريس خطاب به نخست وزير انگليس گفت: هنگامي که چنين حملاتي پيش مي آيد ، اسلام هراسي ، يهودي ستيزي و تبعيض نژادي در انگليس افزايش پيدا مي کند ايا شما به دو ميليون مسلمان در انگليس که اين حملات را هم محکوم کردند اطمينان مي دهيد که جلو جهالت ها عليه آنان را بگيريد ؟

ديويد کامرون در پاسخ گفت: بهترين محکوميت ها در کشور ما را مسلمانان و علماي اسلام اعلام کردند. واقعيت اين است که اسلام، دين صلح است و مسلمانان صلح دوستند و نام اسلام را داعش سرقت و آن را با ايدئولوژي وحشيانه جايگزين کرده است و ما بايد اين دروغ را افشا کنيم .

ديويد کامرون همچنين در پاسخ به پرسش يکي از هم حزبي هايش مبني بر اين که آيا نخست وزير درباره تامين امنيت مرزها مي تواند به ما اطمينان دهد گفت: مرزهاي ما امن است و يکي از دلايل ان، عضو نبودن در پيمان شنگن است ومن به شما اطمينان مي دهم بر مرزهايمان کنترل کامل داريم.

نخست وزير انگليس افزود: در يک سال اخير به شش هزار شهروند اروپايي و 95 هزار غير اروپايي اجازه ورود به خاک انگليس داده نشده است و بايد وضعي را فراهم کرد تا زندگي عادي مردم جريان داشته باشد و بتوانند به سفر بروند .

وي با بيان اينکه بايد بر روي مبارزه با تروريسم متمرکز شويم گفت: همچنين بايد تيم هاي مقابله با افراط گرايي داشته باشيم تا جلو مبلغان افراطي را بگيريم و ريشه هاي تروريسم را بخشکانيم .

در ادامه نشست اعضاي مجلس عوام انگليس رئيس فراکسيون نمايندگان حزب ملي اسکاتلند با اشاره به نتايج يک نظر سنجي گفت : حدود 52 درصد مردم بريتانيا با مشارکت انگليس در بمباران مواضع داعش در سوريه مشروط به صدور مجوز سازمان ملل موافقند و تنها 15 درصد معتقدند بدون اين مجوز نيز دولت بايد مواضع داعش را در سوريه بمباران کند .

وي خطاب به کامرون افزود: آيا نخست وزير قول مي دهد چنانچه سازمان ملل براي کشورها در مبارزه با داعش مجوز بمباران صادر کند ما نيز مبادرت به بمباران مواضع داعش در سوريه کنيم ؟

کامرون در پاسخ گفت : من به عنوان نخست وزير مي توانم در اين باره لايحه به مجلس بياورم اما اگر با ان مخالفت شود بايد کار ديگري کرد.

نماينده ديگري با اشاره به اظهارات اقوامش در پاريس گفت: سياست رياضت اقتصادي موجب شد نيروهاي امدادي و پليس در فرانسه با مشکل مواجه شوند. با توجه به اجراي سياست رياضت اقتصادي مشابه در انگليس و کاهش بودجه ها ايا در صورت مواجهه با چنين وضعي نيروهاي پليس ، امنيتي و امدادي انگليس با مشکل مواجه نخواهند شد؟

کامرون در پاسخ گفت : من مي گويم جاي نگراني نيست ، ما پيش تر با برگزاري تمرين هاي ويژه امادگي نيروهاي خود را افزايش داديم و همچنين نيروهاي ويژه مبارزه با تروريسم را تجهيز کرديم و به تازگي هم بودجه ان ها را بيش تر کرديم .



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین