|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه را عامل تغییر نگرش این سازمان دانست و گفت : زیبنده مردم ایران و نظام نیست که کنترل های کیفی تولیدات فقط برای بخش کمی از کالاهای مصرفی و یا از طریق الزام و اجبار باشد.
نشست هم اندیشی سازمان ملی استاندارد ایران با انجمن های صنایع غذایی کشور برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی رییس سازمان ملی استاندارد ایران با نمایندگان انجمن های صنایع غذایی کشور با حضور رییس ، معاون ارزیابی کیفیت ، مشاوران صنایع غذایی و برخی از مدیران سازمان ملی استاندارد ایران و جمع کثیری از نمایندگان انجمن ها و فعالان صنایع غذایی کشور به میزبانی سازمان ملی استاندارد ایران در کرج برگزار شد.



نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست ، ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین فرصتی بر استفاده از توان و ظرفیت انجمن ها و اصناف برای رفع بسیاری از موانع تولید به ویژه در بخش غذایی اظهار داشت : سازمان ملی استاندارد ایران در حال گذار است که در این دوران با استقرار رویکرد نوین استانداردسازی و طرح تحول نظام یکپارچه سازی استاندارد ، باید فاصله خود را از اتحادیه اروپا به حداقل رسانیم .

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه را عامل تغییر نگرش این سازمان دانست و گفت : زیبنده مردم ایران و نظام نیست که کنترل های کیفی تولیدات فقط برای بخش کمی از کالاهای مصرفی و یا از طریق الزام و اجبار باشد.

وی ، بهره گیری از توان بخش خصوصی و انجمن ها و تشکل ها را در همکاری با دولت برای جبران مشکلات دوران تحریم ضروری دانست و افزود : برای تثبیت امنیت و سلامت در جامعه نیازمند همراهی و همکاری این بخش هستیم تا از این طریق علاوه بر جلب اطمینان خاطر مصرف کننده در بازارهای داخلی ،سرمایه گذار خارجی نیز با رغبت بیشتری وارد بازار ایران شود.

پیروزبخت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در پی موازیکاری بین دستگاهها بروز می کند ، خواستار اجرای مفاد تفاهم نامه بین دستگاهی شد و گفت : ما به دنبال تغییرات اصلاحی هستیم تا ضمن رعایت حقوق مصرف کنندگان از تولیدکنندگان نیز حمایت کنیم.



دراین نشست ، بهروز وکیل الرعایا ، مشاور رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به رویکرد جدید این سازمان و تغییر شرایط و دیدگاهها به منظور رفع موانع تولید و رونق اقتصادی گفت : در رویکرد جدید بر توسعه روابط ، انتقال تکنولوژی ، تبادل اطلاعات ، کاهش بوروکراسی و ... تاکید می شود.

وی توجه به مقوله کیفیت را حیاتی دانست و اظهار داشت : توجه به کیفیت به منظور تضمین سلامت و ایمنی در جامعه می تواند راهگشای حضوردر  بازارهای فرامرزی به ویژه بازار کشورهای همجوار باشد.



گفتنی است ،در این نشست ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران پاسخگوی نظرات و پیشنهادات مطروحه از سوی اعضای حاضر بود و دبیران و روسای انجمن های تخصصی مرتبط با صنایع غذایی کشور نیز ضمن اشاره به مشکلات روز افزون دراین زمینه، اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه منعقده بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خواستار شدند.

درپایان این نشست بر ضرورت ادامه برگزاری اینگونه نشست ها درسازمان ملی استاندارد ایران تاکید شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین