|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
گفته شده از آنجا كه از اين ابزار در فضاي مجازي براي انتشار مطالب و عكس‌ها و فيلم‌هاي مستهجن هم استفاده مي‌شود گويا قرار شده تلگرام مسدود و غيرقابل دسترس شود، زيرا امكان كنترل و حذف مطالب مستهجن از نظر فني وجود ندارد .
روزنامه قانون در یادداشتی به قلم بهمن كشاورز / حقوقدان نوشت:

شنيده ها حاكي است پالایش و مسدودسازی تلگرام در دستور کار جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد. در اين رابطه بايد چند نكته را متذكر شوم:

1-اينجانب از تفصيل قضيه اطلاع دقيق ندارم و صرفا مي‌دانم گويا تلگرام در فضاي مجازي فعال و بسيار مورد علاقه توجه كاربران است و كاربران عملا بدون صرف هزينه زياد مي‌توانند از آن استفاده كنند از اين رو اقبال به آن دائم‌التزايد است. 

2-گفته شده از آنجا كه از اين ابزار در فضاي مجازي براي انتشار مطالب و عكس‌ها و فيلم‌هاي مستهجن هم استفاده  مي‌شود گويا قرار شده تلگرام مسدود و غيرقابل دسترس شود، زيرا امكان كنترل و حذف مطالب مستهجن از نظر فني وجود ندارد .

3-صرف نظر از اينكه عدم امكان كنترل و حذف، از نظر بنده به عنوان فردي غير فني و ناآگاه قدري عجيب به نظر مي‌رسد، زيرا امكانات و تحولات فناوري را در ابعادي عجيب و شگفت‌انگيز مي‌شنوم و مي‌خوانم. در خصوص اين راه حل احتمالي اگر خبر و نقل قول درست باشد مي‌توانم عرض كنم: تا آنجا كه من مي‌دانم اين ابزار به شدت مورد علاقه مردم است و از آن به طور وسيعي استفاده مي‌كنند و گمان مي‌كنم اگر هم استفاده‌هاي ناروايي از آن بشود كاملا در اقليت است. از اين رو مسدود كردن و از دسترس خارج كردن آن همچنان كه پيش از اين هم عرض كرده‌ام – به آن مي‌ماند  كه همه كاردها و چاقوهاي آشپزخانه ها را جمع كنيم تا مبادا كسي با آنها مرتكب جرح و قتل شود يا آنچه مداد و قلم وكاغذ است توقيف كنيم تا كسي از آنها براي نوشتن نظم و نثر مستهجن يا تحرير مطالب ضاله استفاده نكند .

در خاتمه بايد گفت اين نوع ابزارها وسيله هستند و نبايد آنها را از دسترس كاربران خارج كرد. بي‌گمان راه‌هايي براي برخورد با محتواي خلاف اخلاق وجود دارد كه شايد هزينه آن سنگين باشد اما چون برخي موارد ديگر، صرف هزينه در اين موارد مشكلي ايجاد نخواهد كرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
6
*
درود بر شما.
---------------

حذف ِ صورتِ مسئله تا کی؟؟!
------------------------------------

*
گیریم که جلوی ... را گرفتید!

جلوی اجل را چگونه خواهید گرفت؟؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین