|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اين وزارتخانه مسئوليت حذف بخشي از يارانه بگيرها را به تدريج و به موقع بر عهده دارد و در اين زمينه جاي هيچگونه نگراني نيست.
در حالي يارانه نقدي آبان ساعت 24 شب گذشته واريز شده است که ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خبر داد، در اين ماه سبدي از اسامي نزديک به 400 هزار نفر آورده شده است که بايد افرادي که مستحق گرفتن يارانه نيستند حذف شوند.

علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اين وزارتخانه مسئوليت حذف بخشي از يارانه بگيرها را به تدريج و به موقع بر عهده دارد و در اين زمينه جاي هيچگونه نگراني نيست.

ربيعي شامگاه گذشته در حاشيه يازدهمين کنفرانس توسعه منابع انساني با بيان اينکه منابع آزاد شده از حذف يارانه ها به دليل اينکه هر ماه صورت مي گيرد، نامشخص است، افزود: هر ماه از شمار يارانه بگيرها کاسته مي شود.

وي درخصوص چگونگي حذف توضيح داد: هر ماه سبدي از اسامي يارانه بگيران (براساس شاخص هاي تعيين شده) آورده مي شود که از داخل آن با حضور کارشناسان، عده اي که مستحق حذف هستند استخراج مي شوند.

وزير تعاون ادامه داد: در اين ماه سبدي از اسامي نزديک به 400 هزار نفر آورده شده است که بايد افرادي که مستحق گرفتن يارانه نيستند حذف شوند.

ربيعي درباره تخصيص سبد کالا براي اقشار ضعيف جامعه نيز گفت: سبد کالا مخصوص افرادي است که نظام پرداخت مشخصي دارند اما معاون اول رئيس جمهوري تاکيد داشت که براي اقشار ضعيف جامعه نيز اين سبد در نظر گرفته شود.

وي در ادامه افزود: هم اکنون اين سبد به کارمندان رسمي تعلق مي گيرد و در گام بعدي به مستمري بگيران کارگري ارائه خواهد شد.

وزير تعاون با بيان اينکه مطابق برنامه براي افراد غيرحقوق بگير نيز اين سبد پيش بيني شده است، گفت: برنامه ما اين است که اقشار ضعيف جامعه نيز از اين طرح استفاده کنند.

وي افزود: در بحث سبد کالا به منابع بانکي محدود نخواهيم بود و با کارفرمايان نيز رايزني خواهيم کرد تا خريد نسيه اي که تضمين پرداخت آن را خواهيم کرد، انجام شود.

ربيعي خاطرنشان کرد: کارت اعتباري نيز براي خريد کالا پيش بيني شده و در ازاي خريد از حقوق کارکنان کسر مي شود.

وي در خصوص وام خودرو گفت: در اعطاي وام خودرو هيچ رانتي نبوده و هر کسي زودتر ثبت نام کرد توانست از آن وام بهره مند شده و خودرو را خريداري کند.

 يارانه نقدي 45500 توماني آبان ماه ساعت 24 شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واريز شد و الان قابل برداشت است.



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین